FANDOM

Zhang Shichuan

Zhang Shichuan (sünninimi Zhang Weitong, 1. jaanuar 1890 Ningbo Shi – 8. juuli 1954 Shanghai) oli Hiina filmilavastaja ja -produtsent. Teda peetakse Hiina filmikunsti asutajaisaks.

1913. aastal lavastas ta koos Zheng Zhengqiuga teadaolevalt vanima Hiina mängufilmi, mis kandis pealkirja "Keeruline paar" (难夫难妻). 1922. aastal rajas ta koos Zhengqiuga filmiettevõtte Mingxing Film Company, millest sai Hiina suurim filmitootmisettevõtte.

Zhang lavastas karjääri jooksul üle 150 filmi, sealhulgas 1922. aasta lühifilmi "Töölise armastus" (劳工之爱情), mis on vanim täielikult säilinud Hiina film, 1923. aastal linastunud filmi "Orb päästab oma vanaisa" (孤儿救祖记), mis oli üks esimesi Hiina kassahitte, aastatel 19281931 välja antud mitmeosalise "Punase lootose templi põlemine" (火燒紅蓮寺), mis oli esimene võitluskunstide film, ning 1931. aastal linastunud filmi "Laulev tüdruk nimega Punane Pojeng" (歌女红牡丹), mis oli Hiina esimene helifilm.

Mingxingi filmistuudio hävis 1937. aastal Shanghai lahingus toimunud Jaapani pommitamise käigus. Pärast seda tegi ta Japani poolt okupeeritud Shanghais filme Zhongliani filmistuudiole, mille tõttu süüdistati teda pärast Jaapani alistumist riigireetmises.