FANDOM

1953 Bowman Yogi Berra

Yogi Berra (1953)

Lawrence Peter (Yogi) Berra (12. mai 1925 St. Louis, Missouri – 22. september 2015 West Caldwell, New Jersey) oli USA pesapallur ja pesapallitreener. Teda on peetud läbiaegade parimaks püüdjaks. Ta mängis aastatel 19461963 pesapalliliiga Major League Baseball klubis New York Yankees ja 1965. aasta hooajal klubis New York Mets. Ta tuli mängijana kümnel korral World Seriesi meistriks ja osales kahekasateistkümnel korral tähtede mängul. Ta oli üks viiest mängijast, kes on valitud kolmel korral American League' väärtuslikumaks mängijaks. 1972. aastal valiti ta Pesapalli Kuulsuste Halli liikmeks.

Berra sündis Itaalia päritolu perekonda. Teises maailmasõjas teenis ta mereväes. Ta oli 1946. aastast kuni 1950. aastateni Yankeesi põhimängija. Vaatamata oma lühikesele kasvule oli ta võimas lööja ja tugevate kaitseoskustega püüdja. Ta sai oma hüüdnime multifilmitegelaselt Yogi Bear'ilt. Pärast sportlaskarjääri lõpetamist oli ta 1964. aastal ühe hooaja Yankeesi peatreener. 1965. aastal hakkas ta New York Metsi peatreeneriks ja lühikest aega esindas meeskonda ka mängijana. New York Metsi juurde jäi ta kuni 1975. aastal. Hiljem oli ta veel Yankeesi mänedžer ja Houston Astrosi peatreener. Treenerina tuli ta kahel korral Yankeesiga ja ühel korral Metsiga World Seriesi võitjaks.

1972. aasta igavikustas Yankees numbriga 8 särgi, mis oli Berra särginumbriks. 1999. aastal valiti ta Major League Baseballi sajandi meeskonda. Berra suri 2015. aasta 22. septembril 90-aastasena, täpselt 69-aastast pärast oma debüüti MLB-s.