FANDOM

AFI's 100 Years...100 Stars
Holden-portrait

William Holden (1954)

William Holden (17. aprill 1918 O'Fallon, Illinois – 12. november 1981 Santa Monica, California) oli Oscariga pärjatud USA näitleja.

Holden alustas 1930. aastate lõpus ja esimene pearoll oli koos Barbara Stanwyckiga filmis "Golden Boy" (1939), mis tegi temast staari. Ta tegi enne Teise maailmasõja ajal USA maaväega liitumist rolle mitmes filmis. Pärast sõda ei võtnud tema karjäär enam tuult tiibadesse ja oli juba unustatud. 1950. aastal tegi ta tagasituleku filmiga "Päikeseloojangu bulvar" ("Sunset Boulevard"). Selle filmiga sai ta esimese Oscari nominatsiooni. 1950. aastatel mängis ta veel mitmes klassikalises filmis "Born Yesterday" (1950), "Stalag 17" (1953) ja "Love Is a Many-Splendored Thing" (1955). Filmi eest "Stalag 17" sai ta parima meespeaosatäitja Oscari.

Gloria Swanson and William Holden

Holden koos Gloria Swansoniga filmis "Päikeseloojangu bulvar" (1950)

Ta mängis järgnevalt veel mitmes kuulsas filmis, sh "Paris When It Sizzles" (1964), "Paris When It Sizzles" (1967), "Metsik kamp" ("The Wild Bunch"; 1969) ja "Televõrk" ("Network"; 1976), mille eest sai ka Oscari nominatsiooni. Tema viimane osatäitmine oli Blake Edwardsi filmis "S.O.B.".

Vaatamata oma edukusele hakkas Holden alkohoolikuks ja joomisest põhjustatud vigastusse ta ka 1981 63-aastasena suri.

Holden oli abielus näitlejanna Brenda Marshalliga, kellega oli kolm last. Nad lahutasid 1971 pärast tormilist abielu.

1999. aastal valis Ameerika Filmiinstituut näitleja meesstaaride edetabelis 25. kohale.

AFI's 100 Years...100 Stars