FANDOM

USA Texas location map.png
Red pog.png
Whiteflat
Whiteflati asukoht Texases
Whiteflat Texas Abandoned School

Mahajäetud Whiteflati kool

Whiteflat on kummituslinn USA-s Texase osariigis Motley maakonnas. See asub maantee Texas State Highway 70 ääres maakonna halduskeskusest Matadorist umbes 16 kilomeetri kaugusel.[1]

Elanike arv oli 2000. aasta rahvaloenduse järgi 3.

Whiteflat asutati, kui sinna rajati Matadori rantšo laager. Whiteflat (inglise keeles 'valge tasandik') sai nime selle järgi, et selle ümbruses paiknevat preeriat katsid valged heintaimed.[1] 1890. aastal avati Whiteflatist postkontor ja samal aastal ühetoaline koolimaja. 1908. aastal asendati see kool neljatoalise koolimajaga. 1922. aastal valmis siiani seisev kahekorruseline koolimaja, millest sai ühtlasi kohalik kogukonnakeskus.

Tippajal elas Whiteflatis paarsada elanikku.[1] Elu Whiteflatis hakkas hääbuma Suure depressiooni ja 1930. aastate suurte tolmutormide ajal (Tolmukauss). Asula langusele aitasid kaasa ka kaugus suurtest maanteedest ja põllumajandusliku tegevuse vähenemine, mistõttu kolisid paljud elanikud lähedal asuvasse Matadori. Whiteflati kool suleti 1946. aastal. Kohalik kirik suleti 1960. aastal ja postkontor 1966. aastal pärast viimase postkontori ülema Ida Morrise surma. Allesjäänud pood suleti viimaks 1969. aastal.

Viited Edit

  1. 1,0 1,1 1,2 Whiteflat, TX (Motley County). The Handbook of Texas Online. Vaadatud 7.11.2018

Välislingid Edit