FANDOM

USA South Dakota location map.png
Red pog.png
White Rock
White Rocki asukoht Lõuna-Dakotas
White Rock on linn USA-s Lõuna-Dakota osariigis Robertsi maakonnas. See asub Bois de Sioux' jõe ääres osariigi kirdeosas Põhja-Dakota ja Minnesota piiri kõrval. White Rock on Lõuna-Dakota kõige kirdepoolseim paik.

2010. aasta USA rahvaloenduse kohaselt elas seal 3 inimest. 2000. aastal oli elanike arv 18. White Rock on koos Hillsview'ga elanike arvult osariigi väikseim linn.

Ajalugu Edit

White Rock asutati 1884. aastal. 1885. aastal avati seal postkontor. Postkontor suleti 1965. aastal. White Rockis asus seitse viljakuivatit, kolm hotelli, neli kõrtsi, kaks panka, kaks kirikut, keskkool ja mitu poodi. Tippajal võis seal elada ligi 600 inimest.[1] USA rahvaloenduse andmetel oli suurim elanike arv 1910. aastal, mil seal elas 368 inimest. Sellest ajast alates on elanike arv pidavalt langenud.

Aastatel 1885–1980 ulatus White Rockini Chicago, Milwaukee, St. Paul and Pacific Railroadi raudtee haruliin.

White Rock (inglise keeles 'valge kalju') on saanud nime linna algse asukoha lähedal asunud valgest graniidist kivirahnu järgi. Kivirahn hiljem aga lõhuti ja selle kohale ehitati viljaelevaator.

Viited Edit

  1. "White Rock, South Dakota" Ghosts of North America. Vaadatud 9.12.2016