FANDOM

Map of Michigan highlighting Wayne County

Wayne'i maakonna asukoht Michiganis

Guardian Building Detroit MI

Wayne'i maakonna valitsushoone Guardian Building Detroitis

Wayne'i maakond on maakond USA-s Michigani osariigis. Maakonna halduskeskus on osariigi suurim linn Detroit. Maakonna pindala on 1743 km². Veepindala on 158 km².

Wayne'i maakond on elanike arvult osariigi suurim maakond. Elanike arv on 2016. aasta seisuga arvestuslikult 1 749 366. 2010. aasta rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 1 820 641. Asustustihedus on 1104 in/km².

NaabermaakonnadEdit

Ajalugu Edit

Anthony Wayne

"Mad Anthony" Wayne

Wayne'i maakond oli üks esimestest maakondadest, mis Loodeterritooriumi luuesmoodustati. Maakond sai nime ameerika kindral "Mad Anthony" Wayne'i järgi. Maakond hõlmas algselt kogu Alam-Michigani poolsaare ning väikse osa praeguse Ohio, Indiana ja Illinoisi põhjaosast. 15. augustil 1796 seati maakonna piiri alguseks Cuyahoga jõe suue Fort Wayne'ist läänes, mis oli siis Michigani järve lõunapoolsem koht. Maakonna piir kulges mööda Huroni, Saint Clairi ja Erie järve kallast.

14. jaanuaril 1803 muutis Indiana Territooriumi kuberner William Henry Harrison maakonna piire. Uute piiride järgi hõlmas maakond Chicago ja Michigani järve äärse osa Wisconsinist.

Maakonna piirid muutusid uuesti, kui Indiana ja Illinois sai osariikideks ning Michigani Territooriumil moodustati teised maakonnad.

Maanteed Edit

Linnad ja vallad Edit

Wayne County Michigan Incorporated and Unincorporated areas

Valgega on märgitud inkorporeerimata vallad. Halliga märgitud alad tähistavad inkorporeeritud linnasid

LinnadEdit

ValladEdit

VälislingidEdit