FANDOM

Walter Chauncey Camp portrait

Walter Camp (1910)

Walter Chauncey Camp (7. aprill 1859 New Britain, Connecticut – 14. märts 1925 New York) oli USA sporditegelane. Teda peetakse "ameerika jalgpalli isaks". Tal oli oluline osa spordiala arengus ning tema töö tulemusena kujunes ameerika jalgpall ragbist eraldi alaks.

Ta õppis aastatel 18761881 Yale'i Ülikoolis meditsiini ja oli ülikoolis jalgpallimeeskonna kapten, mis tähendas tol ajal ka peatreeneri ülesannete täitmist. Ta oli kooli esindaja Intercollegiate Football Association'is. Ta asus 1882. aastal tööle Manhattani kellatehas.

Ta tõi selle aja ameerika jalgpalli-sarnasesse mängu mitmeid olulisi muudatusi, näiteks seadis 11-liikmelise meeskonna, lõi mängujuhi (quarterback) positsiooni, pani mänguväljakule algusjoone (scrimmage line) ja kehtestas reegli, mille kohaselt peab meeskond palli ära andma, kui pole suutnud kindla arvu katsete järel palli teatud vahemaad vastase väravajoone suunas edasi kanda.[1]

Ta oli aastatel 18881892 Yale'i meeskonna peatreener ning tema ametiajal kaotas Yale 69 peetud mängust vaid kaks. Aastatel 1892 ja 18941895 oli ta Stanfordi Ülikool meeskonna peatreener.

Ta kirjutas spordialaseid raamatuid ja avaldas ajakirjades artikleid. 1889. aastast valis ta koos Caspar Whitneyga igal aastal välja All-America Team'i, kuhu valiti kolledžimeeskondade aasta parimad mängijad.

1951. aastal võeti ta esimesena College Football Hall of Fame'i liikmeks.

Viited Edit

  1. Walter Camp. Encyclopædia Britannica