FANDOM

USA Iowa location map.png
Red pog.png
Villisca
Villisca asukoht Iowas

Villisca kirvemõrvad olid USA-s Iowa osariigis Villisca linnas 1912. aasta 9. või 10. juunil toimunud mõrvad, kui kirvega tapeti kuueliikmeline Moore'i perekond ja kaks neil külas olnud alaealist last. Kõigile kaheksale ohvrile, sealhulgas kuuele lapsele, oli mõrvar või mõrvarid magamise ajal kirvega tekitanud tõsiseid peakahjustusi. Järgnenud pikk juurdlus tõi mitu kahtlusalust, kellest ühe üle peeti kaks korda kohut, kuid esimene kord lõppes kohtuprotsess ummikseisuga ja teine kord mõisteti süüalune õigeks. Kuritegu on jäänud siiani lahendamata.

Mõrvad Edit

The day book. (Chicago, Ill.), 14 June 1912

14. juunil 1912 Chicago ajalehes The Day Book ilmunud uudis Villiscas toimunud mõrvadest. Pildil on näha Moore'ide kodu, kus mõrvad toimusid.

Moore'i perekonda kuulusid 43-aastane isa Josiah B., 39-aastane ema Sarah (neiupõlvenimega Montgomery) ja neli nende last, kelleks olid 11-aastane Herman Montgomery, 10-aastane Mary Katherine, seitsmeaastane Arthur Boyd ja viieaastane Paul Vernon. Moore'ide perekond oli jõukas ning oma kogukonnas tuntud ja austatud. 9. juunil kutsus Mary Katherine Moore kaheksa-aastase Mae ja 12-aastase Lena Gertrude Stillingeri ööseks Moore'ide poole. Õhtul külastasid nad koos Moore'idega seoses lastepäeva puhul toimuva üritusega kohalikku presbüterlaste kirikut. Pärast ürituse lõppemist kell pool kümme õhtul suundusid Moore'id ja Stillingeride õed Moore'ide kodu, kuhu jõuti enne kümmet.

Järgmise päeva hommikul hakkas Moore'ide perekonna naaber Mary Peckham muret tundma, kui ta märkas, et Moore'id ei olnud hommikul tulnud välja tegema oma igapäevaseid askeldusi. Peckham koputas Moore'ide uksele. Kui keegi sellele ei vastanud, proovis ta ust avada, kuid see oli lukus. Peckham kutsus Josiah Moore'i venna Ross Moore'i, kes nagu Peckham ei saanud pärast uksele koputust ja hõikamist vastust. Ta avas ukse oma võtmega. Peckham jäi verandale ja Moore suundus majja, avastades külalistetoast Mae ja Lena Stillingeri surnukehad voodis lebamas. Moore käskis Peckhamil kohe juhtnust teatada kohalikule korravalvurile Hank Hortonile, kes saabus Moore'ide juurde mõni aeg hiljem. Horton vaatas maja läbi, leides, et lisaks mõlemale Stillingeride õele on kogu Moore'ide perekond tapetud. Mõrvarelvaks olnud kirves, mis kuulus Josiah'le, leiti külalistetoast, kus Stillingeride õed olid tapetud.

Koroner järeldas, et mõrvad toimusid kesköö ja hommiku kella viie vahel. Pööningut leitud kaks sigarit vihjasid sellele, et mõrvar (või mõrvarid) ootas kannatlikult pööningul, kuni Moore'id ja nende kaks külalist olid magama jäänud. Mõrvar (või mõrvarid) alustasid tapmist suures elutoas, kus magasid Josiah ja Sarah Moore. Josiah oli saanud kirvega rohkem tabamusi kui ükski teine ohver. Mõrvar (või mõrvarid) olid Josiah' tapmiseks kasutanud kirve tera, samas kui teised olid tapetud nürida osaga. Pärast seda suundus mõrvar (või mõrvarid) lastetuppa ning Herman, Katherine, Boyd ja Paul tapeti sarnaselt oma vanematega löökidega pähe. Lõpuks suundus mõrvar (või mõrvarid) allkorrusele, kus külalistetoas tapeti Mae and Lena.

Uurijad olid arvamusel, et kõik ohvrid peale Lena Stillingeri olid mõrvade ajal magamas. Arvati, et Lena oli ärkvel ja püüdis vastu võidelda, kuna ta avastati voodist risti lebamas ja tema käel oli haav (tõenäoliselt püüdis ennast kätega kaitsta). Lena öösärk oli kuni vöökohani üles tõstetud ja ta ei kandnud aluspesu, mistõttu uurijad arvasid, et mõrvar (või mõrvarid) võisid teda seksuaalselt kuritarvitada või püüda seda teha.

Välislingid Edit