FANDOM

Viir-troopikalind
Red-billed tropicbird (Phaethon aethereus mesonauta) with chick
P. a. mesonauta koos pojaga Väike-Tobagol
Kaitsestaatus
Taksonoomia
Riik: Loomad Animalia
Hõimkond: Keelikloomad Chordata
Klass: Linnud Aves
Selts: Troopikalinnulised Phaethontiformes
Sugukond: Troopikalindlased Phaethontidae
Perekond: Phaethon
Liik: Viir-troopikalind
Ladinakeelne nimetus
Phaethon aethereus
Linnaeus, 1758
Viir-troopikalind (Phaethon aethereus) on troopikalinnuliste seltsi troopikalindlaste sugukonda kuuluv merelind. Ta on üks kolmest troopikalinnuliste seltsi kuuluvast linnuliigist.

Esimesena kirjutas viir-troopikalinnu kohta 17. sajandil inglise loodusteadlane Francis Willughby. See oli üks paljudest liikidest, mida Rootsi loodusteadlane Carl von Linné oma teose "Systema Naturae" kümnendas väljaandes (1758) kirjeldas, kes andis liiginimetuse, mis on püsinud tema teadusliku nimetusena siiani.

Tema kehapikkus on 90–105 cm, millest 46–56 cm moodustavad sabasuled. Tema tiibade siruulatus on 99–106 cm. Üldise välimuse poolest meenutab välimuselt viir-troopikalind tiiru. Tema sulestik on valge, tiibade otsad mustad ning selg musta-valge kirju. Nokk on punakas.

Viir-troopikalinnul eristatakse kolme alamliiki, sealhulgas põhialamliik. Alamliik mesonauta erineb põhialamliigist sulestiku roosakama tooni poolest ning alamliik indicus on teistest alamliikidest väiksem ja selle alamliigi liikidel on oranžikam nokk.

Viir-troopikalinnul on troopikalinnulistest kõige väiksem levila. Siiski on ta levinud üle Neotroopise, lisaks troopilises Atlandi ookeanis, Vaikse ookeani idaosas ja India ookeanis.

Viir-troopikalind pesitseb kolooniates.

ViitedEdit