FANDOM

Last of the Mohicans, Merrill bear

1896. aasta väljaande illustratsioon. Autor F.T. Merrill. Illustratsioon kujutab Haukasilma Maguat ründamas koopas, kus Alice'it vangis hoitakse.

"Viimane mohikaanlane" ("The Last of the Mohicans") on ameerika kirjaniku James Fenimore Cooperi ajalooline romaan. See avaldati esmakordselt 1826. aastal. See on Cooperi viieköitelise indiaaniromaanide tsükli "Nahksuka juttude" teine ja tuntuim raamat.

Teose tegevus leiab aset 1757. aastal Prantsuse ja indiaanisõja (osa Seitsmeaastasest sõjast) ajal, mil Prantsusmaa ja Suurbritannia võitlesid ülemvõimu pärast Põhja-Ameerikas. Nii prantslased kui ka britid kasutasid liitlastena indiaanlasi, kuid eriti prantslased, kuna nad olid arvukamate briti koloniste kõrval vähemuses.

Romaan järgib kolonel Munro kahe tütre Alice'i ja Cora viimist ohutuse paikka Fort William Henry kindlusese. Neist saadav teiste seas piirimaaelanik Natty Bumppo, major Duncan Heyward ning indiaanlane Tšingatšguk ja tema poeg Unkas.

Teose põhjal on tehtud mitu telesarja ja filmi, muu hulgas 1992. aasta film peaosas Daniel Day-Lewisega.