FANDOM

The Hateful Eight

Vihane kaheksa ("The Hateful Eight") on 2015. aasta USA vestern. Filmi lavastas Quentin Tarantino, kes oli ka stsenaariumi autoriks. Filmi peaosades mängivad Samuel L. Jackson, Kurt Russell, Jennifer Jason Leigh, Walton Goggins, Demián Bichir, Tim Roth, Michael Madsen ja Bruce Dern kaheksat võõrast, kes leiavad veidi aega pärast Ameerika Ühendriikide kodusõja lõppu aset leidvas sündmustikus lumetormi eest peavarju ühes teeääres mägionnis.

Tarantino andis uue filmi tegemise plaanist teada 2013. aasta novembris. Ta kavandas enne iseseisva filmi tegemist "Vihase kaheksa" romaanina ja järjena tema eelmisele filmile "Vabastatud Django" ("Django Unchained"). Pärast seda, kui filmi käsikiri 2014. aastal avalikkuse ette lekkis, loobus ta filmi tegemisest, lavastas samal aastal Los Angeleses United Artists Theateris toimunud ettelugemise, kuid muutis seejärel meelt. Filmivõtted algasid 2014. aasta detsembris Colorado osariigis Telluride'i lähedal. Filmi muusika autor on Ennio Morricone, kellele oli see esimeseks koostööks Tarantinoga, samuti lõi ta esimest korda pärast 36 aastast vesternile filmimuusika ja pärast 2000. aasta Brian De Palma filmi "Operatsioon Marss" ("Mission to Mars") esimese filmimuusika Hollywoodi suurfilmile.

Film esilinastus 25. detsembril 2015 70 millimeetrilisel filmilindil. Suurtematesse kinodesse jõudis film 30. detsembril.

Film pälvis kriitikutelt enamjaolt positiivseid arvustusi, kõige enam sai oma rolli eest kiita Leigh. Morricone pälvis filmimuusika eest Kuldgloobuse ja oma esimese Oscariga. Lisaks esitati film Oscarile parima naiskõrvalosatäitja (Leigh) ja parima kaameratöö kategoorias (Robert Richardson).

Osatäitjad Edit

  • Bruce Dern – kindral Sanford "Sandy" Smithers
  • James Parks – O.B. Jackson
  • Dana Gourrier – Minnie Mink
  • Zoë Bell – Six-Horse Judy
  • Lee Horsley – Ed
  • Channing Tatum – Jody Domergue
  • Gene Jones – Sweet Dave

Auhinnad ja nominatsioonid Edit

Oscarid (2016)

Kuldgloobused (2016)

  • Parim naiskõrvalosatäitja – Jennifer Jason Leigh
  • Parim stsenaarium – Quentin Tarantino
  • Parim filmimuusika – Ennio Morricone

Briti Filmi- ja Telekunsti Akadeemia auhinnad

  • Parim algupärane stsenaarium – Quentin Tarantino
  • Parim filmimuusika – Ennio Morricone

Välislingid Edit