FANDOM

Valgelauk-õgija
Lanius nubicus (unmirrored)
Isane valgelauk-õgija
Kaitsestaatus
Taksonoomia
Riik: Loomad Animalia
Hõimkond: Keelikloomad Chordata
Klass: Linnud Aves
Selts: Värvulised Passeriformes
Sugukond: Õgijalased Laniidae
Perekond: Õgija Lanius
Liik: Valgelauk-õgija
Ladinakeelne nimetus
Lanius nubicus
(Lichtenstein, 1823

Valgelauk-õgija (Lanius nubicus) on värvuliste seltsi õgijalaste sugukonda kuuluv linnuliik.

Esimesena kirjeldas seda liiki teaduslikult 1823. aastal saksa loodusteadlane Martin Hinrich Lichtenstein. Perekonnanimi Lanius tähendab ladina keeles 'lihunik' ja tuleneb sellest, et lind torkab saagi nokaga läbi. Liigiepiteet nubicus viitab Nuubia piirkonnale Kirde-Aafrikas.

Ta pesitseb Kagu-Euroopas ja Vahemere idaservas. Eraldi populatsioon asub Iraagi idaosas ja Iraani lääneosas. Ta oli rändlind ning talvitub peamiselt Kirde-Aafrikas. Kuigi tema rändteed on väiksed, võib ta eksikülalisena sattuda ka mujale, sh Põhja- ja Lääne-Euroopasse.

Valgelauk-õgija on õgija perekonna väikseim liik. Tema kehapikkus on harilikult 17–18,5 cm, tiibade siruulatus 24–26,5 cm ja kaalub 20–23 grammi. Tal on pikk saba ja võrdlemisi väike nokk. Isasel on sulestik ülaosas peamiselt must, kuid tema laup ja kulmukohad on valged ning valged laigud on samuti tiibadel. Alumine osa on valg, küljed on oranžikad. Emase sulestik on isasega võrreldes tuhmim, ülaosa pruunikasmust ja alumine osa hallikas või tuhmkollane.

Viited Edit