FANDOM

"Use Your Illusion II" on USA hard rock'i ansambli Guns N' Rosesis neljas stuudioalbum. See ilmus 17. septembril 1991, samal päeval kui ansambli neljas stuudioalbum "Use Your Illusion I".

Albumit on 2018. aasta märtsi seisuga maailmas müüdud ligi 19 miljonit koopiat.[1]

See oli "Use Your Illusion" albumitest mõnevõrra edukam kui esimene album. Seda müüdi esimesel nädalal 770 000 ja see jõudis esimesel nädala USA plaadimüügiedetabelis Billboard 200 esikohale. "Use Your Illusion I" müüdi samas 685 000 eksemplari. Mõlemad "Use Your Illusion" albumid on saanud Ameerika Fonogrammitootjate Liidult (RIAA) seitsmekordse plaatinaplaadi staatuse.

Albumilt anti välja viis singlit: "You Could Be Mine" (Billboard Hot 100 29. koht), "Knockin' on Heaven's Door" (Briti edetabelis 2. koht), "Yesterdays" (Briti edetabelis 8. koht), "Civil War" (Briti edetabelis 11. koht) ja "Estranged".

Mõlema "Use Your Illusion" albumi reklaamiseks korraldas ansambel kontsertturnee "Use Your Illusion Tour". See oli rokkmuusika ajaloo üks pikemaid kontsertturneesid: 1991. aasta jaanuarist 1993. aasta juulini anti 27 riigis kokku 194 kontserti.

"Use Your Illusion II" oli viimane Guns N' Rosesis album, millel tegi kaasa rütmikitarrist Izzy Stradlin. Lisaks albumil ilmunud laul "Civil War" viimane, kus mängis trummidel Steven Adler.

"Use Your Illusion" albumite kaante autor on Eesti-Ameerika kunstnik Kalev Mark Kostabi, kelle samanimeline maal kujutab detaili renessansskunstniku Raffaeli freskolt "Ateena kool".

Laulud Edit

  1. "Civil War" (autorid Axl Rose, Slash, Duff McKagan) – 7:42
  2. "14 Years" (Rose, Izzy Stradlin) – 4:21
  3. "Yesterdays" (Rose, West Arkeen, Del James, Billy McCloud) – 3:14
  4. "Knockin' on Heaven's Door" (Bob Dylani laulu kaver) – 5:36
  5. "Get in the Ring" (Rose, Slash, McKagan) – 5:42
  6. "Shotgun Blues" (Rose) – 3:23
  7. "Breakdown" (Rose) – 7:04
  8. "Pretty Tied Up (The Perils of Rock n' Roll Decadence)" (Stradlin) – 4:48
  9. "Locomotive (Complicity)" (Rose, Slash) – 8:42
  10. "So Fine" (McKagan) – 4:08
  11. "Estranged" (Rose) – 9:23
  12. "You Could Be Mine" (Rose, Stradlin) – 5:43
  13. "Don't Cry" (Rose, Stradlin) – 4:45
  14. "My World" (Rose) – 1:24

Viited Edit

  1. CSPC: Guns N’ Roses Popularity Analysis. chartmasters.org. Vaadatud 17.8.2018