FANDOM

Oregon Butte

Oregon Butte Wenaha–Tucannoni ürgloodusalal

Umatilla metsakaitseala on metsakaitseala Oregoni osariigi kirdeosas ja Washingtoni osariigi kaguosas Sinimägedes. Metsakaitseala paikneb osaliselt kümne maakonna territooriumil. Selle pindala on 5694 km². Kaitseala keskus asub Pendletonis Oregonis. Umatilla metsakaitseala piirneb lõunas Malheuri metsakaitsealaga ja idas Wallowa-Whitmani metsakaitsealaga.

Metsakaitseala on nime saanud umatillade hõimu sõnast, mis tähendab 'vesi lainetab üle liiva'. Maadeavastajad Lewis ja Clark läbis piirkonna 1805. aastal Columbia jõel. Marcus ja Narcissa Whitman läbisid ala 1836. aastal ning rajasid Walla Walla lähedale Wailatpu misjoni. Oregon Traili kaudu saabus tuhandeid sisserändajaid läände ja paljud neist jäid Sinimägede piirkonda. 1851. aastal avastati North Fork John Day jõel kulda. Kaevandati rohkem kui 10 miljoni dollari väärtuses kulda ja hõbedat ning kaitsealal on näha siiani kaevanduste jäänuseid. Mõnes kohtas kestab kaevandustegevus siiani.

Metsakaitseala loodi 1. juulil 1908 endiste Blue Mountainsi ja Heppneri metsakaitsealade osadest. 5. novembril 1920 liideti sellega Wenaha metsakaitseala.

Metsakaitsealal elutsevad imetajatest Shirasi põder (Alces alces shirasi), kaljumäestiku vapiti (Cervus canadensis nelsoni), lumelammas, lumekits, mustsaba-hirv, valgesaba-pampahirv, hallhunt, puuma, koiott, mäger, lindudest metskalkun, püüd (kraepüü ja pujupüü), kaladest kuninglõhe, kisutš, vikerforell, ameerika paalia ja paalia.

Rohkem kui 20% metsaalast hõlmavad ürgloodusalad: Wenaha–Tucannon (718 km²), North Fork John Day (493 km) ja North Fork Umatilla ürgloodusala (82 km²). Kaitsealal on 77 190 hektarit ürgmetsa.

Välislingid Edit