FANDOM

USS Essex (CV-9) - January 1960

USS Essex (CV-9) 1960. aasta jaanuaris

USS Essex (CV-9) oli esimene Essex-klassi lennukikandja. See ehitati Teise maailmasõja ajal USA mereväele.

Essexi veeväljasurve oli 27 100 tonni. Laeva pikkus oli 266 meetrit, laius 45 meetrit ja süvis 8,66 meetrit. Lennukikandja mahutas 90–100 lennukit. Laeva võimsus oli 150 000 hobujõudu ja suurim kiirus oli 33 sõlme. Laeva meeskonna suurus oli 2600.

Essex võeti kasutusele 1942. aasta detsembris. See osales mitmes Teise maailmasõja lahingus Vaikse ookeani tandril, pälvides teenete eest Presidential Unit Citation'i auhinna ja 13 autähte. Essex kõrvaldati teenistusest mõni aeg pärast sõja lõppu, misjärel laeva moderniseeriti.

1950. aastate alguses võeti laev ründelennukikandjana uuesti teenistusse, mõni aeg hiljem allveelaevatõrje laevana. Oma teise teenistuskäigu jooksul teenis laev põhiliselt Atlandi ookeanil, kus tal oli 1961. aastal roll Kuuba raketikriisis. Samuti võttis "Essex" osa Korea sõjast, pälvides teenete eest neli autähte ja Navy Unit Commendation'i auhinna. "Essex" kõrvaldati teenistusest lõplikult 1969. aastal ja müüdi 1975. aastal vanarauaks.