FANDOM

Tiigerheinik
Tricholoma pardinum 01
Taksonoomia
Riik: Seened Fungi
Hõimkond: Kandseened Basidiomycota
Klass: Mittelehikseened Agaricomycetes
Selts: Lehikseened Agaricales
Sugukond: Heinikulised Tricholomataceae
Perekond: Heinik Tricholoma
Liik: Tiigerheinik
Ladinakeelne nimetus
Tricholoma pardinum
(Pers.) Quél. (1873)

Tiigerheinik (Tricholoma pardinum) on lehikseente seltsi heinikuliste sugukonda kuuluv seeneliik.

Esmakordselt kirjeldas seda seent teaduslikult 1801 nime all Tricholoma pardinum Lõuna-Aafrika päritolu mükoloog Christiaan Hendrik Persoon. Sellel on segane taksonoomiline ajalugu, mis kestis üle kahe sajandi. 1762 kirjeldas ja illustreeris Saksa loodusteadlane Jacob Christian Schäffer liiki Agaricus tigrinus, mis on arvatavasti vastav tiigerheinikuga.

Tiigerheinik on laialt levinud Põhja-Ameerikas, Euroopas ja Aasias. See kasvab tavaliselt pöögimetsades. Lõuna-Euroopas on kaks alamliiki.

Kübar on kahvatu all, läbimõõduga kuni 15 cm. Eoslehed on valkjad ja nad ei ole kinnistunud valge või hallikaspruunikale jalale.

Tiigerheinik on mürgine. Liik on põhjustanud palju seenemürgistusi, arvatavasti selle suure sarnasusega teiste söögiseentega, nt maaheinik ja triibuline heinik. Näiteks 20. sajandil oli Šveitsis üle 20% kõigi seenemürgistuste põhjustaks tiigerheinik. Isegi väikse koguse tarbimine põhjustab maosoolepõletikku. Seenemürk on teadmata.