FANDOM

Püstolkuulipilduja kohta vaata artiklit Thompson (püstolkuulipilduja).
2009-0520-Thompson-WolfMural

Highland Tower

Thompson on linn Kanadas Manitoba provintsis. See on Manitoba põhjaosa suurim linn ja tähtsaim keskus. See asub provintsi pealinnast Winnipegist umbes 740 km põhjas ja Flin Flonist umbes 95 km kirdes. Elanike arv on 2011. aasta seisuga 12 829.

Linn rajati 4. veebruaril 1956, mil selle lähedalt avastati suur maardla. See sai nime kaevandusettevõtte Inco Limitedi presidendi John F. Thompsoni järgi. 1967. aastal sai see town-staatuse ja 1970. aastal city-staatuse. Tippajal elas linnas üle 20 000 inimese.

Thompsonis valitseb pikkade ja külmade talvede ning lühikeste, kuid soojade suvedega lähisarktiline kliima. Keskmine õhutemperatuur on jaanuaris –24 °C ja juulis 16 °C. Sajab 509 mm/a. Kõige enam langeb sademeid juunist septembrini. Lumesadu esineb peamiselt oktoobrist novembrini.

Vale Nickel Mine

Vaade linnale lõunast. Esiplaanil rafineerimistehas.

Kõige olulisem majandusharu on mäetööstus. Kaevandatakse põhiliselt niklit.

Linna teenindab Thompsoni lennujaam. Linna viib Hudson Bay Railwayle kuuluv The Pasi ja Churchilli vahelise raudteeliini haruliin. Töötab nii reisijate- kui ka kaubavedu. Thompsonis saab alguse maantee Manitoba Provincial Highway 6.

Linnas asub ülikooli University College of the North üks pealinnak ja Manitoba Ülikooli üks haru.

Välislingid Edit