FANDOM

The Supremes 1966

The Supremes – Diana Ross (paremal), Mary Wilson (keskel), Florence Ballard (vasakul) – esitamas laulu "My World Is Empty Without You" "The Ed Sullivan Show'l" 1966. aastal

The Supremes oli USA naisansambel. See oli üks edukamaid plaadifirma plaadifirma Motown Recordsi alla kuulunud esinajatest 1960. aastatel.

See asutati 1959. aastal Detroitis nime all The Primettes. Selle asutajaliikmed olid Florence Ballard, Mary Wilson, Diana Ross ja Betty McGlown. Aastal 1960 asendas Barbara Martin McGlowni. Järgmisel aastal sõlmis ansambel nime all The Supremes plaadilepingu Motowniga. Martin lahkus ansamblist 1962. aasta alguses, misjärel esinesid Ross, Ballard ja Wilson triona.

Ansambli tippajal, 1960. aastate keskel võistles The Supremes ülemaailmse populaarsuse eest The Beatlesiga. 1966. aasta 22. oktoobril tõusis The Supremesi album "The Supremes A' Go-Go" USA plaadimüügi edetabelis Billboard 200, olles sellega esimene album naisansamblilt, mis esikohale on jõudnud. The Supremes on USA läbi aegade kõige edukam vokaalgrupp kaheteiskümne esikohasingliga edetabelis Billboard Hot 100. Suurem osa ansambli hittides kirjutasid ja produtseerisid Motowni tähtsaim laulukirjutamise ja produtseerimise meeskond: Holland–Dozier–Holland.

1960. aastate keskel, mil grupp oli saavutas kõige suuremat edu, oli selle eeslaulja Ross. Aastal 1967 andis Motowni president Berry Gordy grupile nimeks Diana Ross & the Supremes ja asendas Ballardi Cindy Birdsongiga. Ross lahkus 1970. aastal, et alustada soolokarjääri ja tema asemele tuli Jean Terrell ning grupp sai tagasi nimeks The Supremes. Pärast 1972. aastat muutus ansambli kollektiiv sageli ning 1970. aastate keskel liitusid sellega Lynda Laurence, Scherrie Payne ja Susaye Greene. The Supremes läks laiali 1977. aastal pärast 18 tegutsemisaastat.

1988. aastal võeti ansambli tuntuim koosseis (Ballard, Ross, Wilson) Rock'n'rolli Kuulsuste Halli liikmeks.