FANDOM

Tavagrinda
Grindwale
Tavagrindad
Long-finned pilot whale size
Suurus võrreldes inimesega
Kaitsestaatus
Taksonoomia
Riik: Loomad Animalia
Hõimkond: Keelikloomad Chordata
Alamhõimkond: Selgroogsed Vertebrata
Klass: Imetajad Mammalia
Selts: Vaalalised Cetacea
Sugukond: Delfiinlased Delphinidae
Perekond: Grinda Globicephala
Liik: Tavagrinda
Ladinakeelne nimetus
Globicephala melas
Traill, 1809

Tavagrinda (Globicephala melas) on delfiinlaste sugukonda grinda perekonda kuuluv vaalaline.

Esimesena kirjeldas seda liiki teaduslikult 1809 Šoti zooloog Thomas Stewart Traill.

Lõunapoolkeral elavad nad kõikides ookeanides parasvöötme jahedates vetes. Põhjapoolkeral elavad nad ainult Atlandi ookeanis. Euroopa vetes võib neid kohata eriti Islandi lähedal, Barentsi meres ning Norra ja Suurbritannia rannikuvetes. Põhjas ja lõunas elavad isendid ei näi olevat seotud, mistõttu liigitatakse ka neid eraldi alamliikideks, G. m. melas (põhjas) ja G. m. edwardii (lõunas).

Isaste kehapikkus on kolm kuni kuus meetrit, kõige rohkem kaheksa meetrit ja kaaluvad kuni kolm tonni. Emasete kehapikkus on kuus meetrit.

Tavagrindad elavad karjades, mis koosneb tavaliselt 4–6, vahel kümnest kuni sajast isendist. Nad väldivad laevu ja looduslikult mõõkvaalu. Emased saavutavad suguküpsuse 6–7 aastaselt, isased kuni 12-aastaselt.

Tavagrinda põhitoiduks on kalmaarilised, kuid toitub ka väikestes ja keskmise suurusega kaladest, nt makrell, tursk, kammeljas, atlandi heeringas ja heik.

Tavagrinda oli varem majanduslikult vaalaõli lähteaine allikas, kuid tänapäeval püütakse teda enam Gröönimaal ja Fääri saartel. Tavagrinda arvukust ohustab ülepüük.