FANDOM

Tang Zhongzong

Tang Zhongzong (hiina keeles 中宗; sünninimi Li Xian (李顯) või Li Zhe (李哲); 26. november 656 – 3. juuli 710) oli Tangi dünastia keiser. Ta valitses lühikest aega 684. aastal ja uuesti aastatel 705–710.

Keiser Zhongzong oli keiser Gaozongi ja keisrinna Wu (Wu Zetian) poeg. Ta tõusis 684. aastal pärast oma isa surma troonile. Tema ema aga kukutas ta veidi vähem kui paar kuud hiljem tema noorema venna Ruizongi kasuks. Zhongzong saadeti seejärel eksiili. 690. aastal loovutas omakorda Ruizong trooni oma emale, kes kuulutas välja Zhou dünastia ja sellekeisrinnaks. Ruizong sai kroonprintsiks.

20. veebruaril 705 kukutati Wu Zetian troonilt ja kolm päeva hiljem kuulutati Zhongzong keisriks, millega taastati Tangi dünastia. Zhongzong oli võimul viis aastat, ta oli pigem nõrk ja kergesti mõjutatav valitseja. Faktiliselt valitses tema eest tema abikaasa keisrinna Wei.

Aastal 710 Zhongzong suri, väidetavalt keisrinna Wei mürgitas ta. Wei seadis seejärel keisriks oma poja Li Chongmao.

706. aastal mattis Zhongzong riigi pealinna Chang'ani lähedal asuvasse Qianlingi mauseoleumi viimased surnud, teiste seas keisrinna Wu.