FANDOM

Suur nõgu (inglk Great Basin) on kõrbeline piirkond Lääne-USA-s. See on väga kuiv ja suur piirkond, mis hõlmab suurema osa Nevadast ning ulatub California, Idaho, Oregoni, Utah' ja väike osa Wyomingi osariigini. Pindala 477 664 km². See on suur äravooluta vesikond. Suur nõgu kulgeb Sierra Nevada ja Kaljumäestiku kõrgemast piirkonnast madalamate kõrbepiirkondadeni idas.

Geograafia Edit

Suur nõgu on enamasti platoo, kus asub kuiv võsamaa ja kõrb.

Hüdroloogia Edit

Suure nõo pikim jõgi Beari jõgi (563 km) ja suurim jõgikond on Humboldti jõel (44 000 km²). Suure nõos asub Nevada ja California piiril USA suurim alpijärv Tahoe järv.

Asulad Edit

Suurimad linnad on Reno lääne- ja Salt Lake City idaosas. Nende linnade vaheline ala on hõredalt asustatud.

Elustik Edit

Loomastik Edit

Piirkonnas elutsevad harksarvik, mustsaba-hirv, puuma, koiott ning jäneselised California jänes ja kõrbe-sooküülik. Närilistest on tavalisemad metshamster ja keksik, kuid nad on öise eluviisiga. Haruldasemad on vapiti ja lumelammas.

Taimestik Edit

Mäeahelike nõlvadel kasvavad kadakas Juniperus osteosperma, üheokkaline mänd ja roosõieliste hulka kuuluv Cercocarpus. Kõrgemates mägedes kasvavad kaljumänd ja igimänd, mille vanus võib ulatuda üle 4000 a. Rohumaadel kasvab orashein.

Kliima Edit

Selles piirkonnas on palav suvi, kuid väga külm ja lumine talv.