FANDOM

Sonam Kapoor snapped

Sonam Kapoor (2016)

Sonam Kapoor (sündinud 9. juunil 1985 Mumbais) on India näitleja, kes mängib hindikeelsetes filmides. Ta on India üks tasustatuimaid naisnäitlejaid. Ta on pälvinud mitu India tähtsamat filmiauhinda. Ta on mitmel korral kuulunud ajakirja Forbesi koostatud India saja mõjukaima inimese loendisse.

Ta on näitleja Anil Kapoori tütar. Ta õppis etenduskunsti Singapuris United World College of South East Asias. Ta oli 2005. aastal filmi "Black" lavastaja Sanjay Leela Bhansali abiline. Kapoor tegi näiteljadebüüdi Bhansali lavastatud romantilises draamafilmis "Hingekaaslane" ("Saawariya"; 2007). Rolli eest pälvis ta filmiauhinna Filmfare Award parima naisdebüüdi eest. Tema esimene kommertslikult edukas film oli kolm aastat hiljem romantilises komöödiafilmis "I Hate Luv Storys" (2010).

Sonam Kapoor at the Trailer Launch of 'Dolly ki Doli'

Sonam Kapoor (2014)

Pärast mitut kommertslikult ebaõnnestunud filmi osutus edukaks romantiline draamafilm "Hullupööra armunud" ("Raanjhanaa"; 2013), mis oli tema karjääris pöördepunktiks ning ta teenis rolli eest filmis mitme erineva filmiauhinna parima naispeaosatäitja nominatsiooni. Pärast seda mängis ta 2014. aastal romantilises komöödias "Khoobsurat" ja 2015. aastal komöödiadraamas "Dolly Ki Doli", pälvides rolli eest mõlemas filmis filmiauhinna Filmfare Awardi parima naispeaosatäitja nominatsiooni. Kapoor mängis printsessi filmis melodraamas "Prem Ratan Dhan Payo" (2015), mis on üks suurima piletituluga hindikeelseid filme. 2016. aastal mängis ta biograafilises trilleris "Neerja" (2016), kus ta kehastas stjuardessi Neerja Bhanoti, kes ohverdas 1986. aastal oma elu, kui üritas Pakistanis Karachis terroriste kätte langenud lennukilt reisijaid päästa. Rolli eest pälvis ta kriitikutelt kõrgeid hinnanguid ning võitis National Film Awardi eriauhinna ja filmiauhinna Filmfare Awardi kriitikute poolt parima naispeaosatäitja kategoorias. "Neerja" on üks kõige suurima piletituluga hindikeelne film, mille protagonist on naine. 2016. aastal mängis ta veel muuhulga Coldplay singli "Hymn for the Weekend" jaoks tehtud muusikavideos.

Näitlejakarjääri kõrvalt on ta tegelenud filantroopiaga ning aidanud suurendada teadlikkust rinnavähist ja LGBT õigustest. Ta on meedias tuntud oma avameelse isiksuse poolest ning teda on sageli nimetatud Bollywoodi üheks kõige moekamaks kuulsuseks.

Filmograafia Edit

  • "Saawariya" – "Hingekaaslane" (2007)
  • "Delhi-6" (2009)
  • "I Hate Luv Storys" (2010)
  • "Aisha" (2010)
  • "Thank You" (2011)
  • "Mausam" – "Armastuse aastaaeg" (2011)
  • "Players" (2012)
  • "Raanjhanaa" – "Hullupööra armunud" (2013)
  • "Bewakoofiyaan" (2014)
  • "Khoobsurat" (2014)
  • "Dolly Ki Doli" (2015)
  • "Prem Ratan Dhan Payo" (2015)
  • "Neerja" (2016)

Välislingid Edit