FANDOM

Solomon Burke

Solomon Burke (2008)

Solomon Burke (21 III 1940 Philadelphia – 10 X 2010 Haarlemmermeer, Holland) oli USA laulja, kes muutis rütmi ja bluusi heli ja oli 1960. aastatel üks souli-muusika alusepanijaid.

Tema tuntumad laulud on "Cry to Me", "If You Need Me", "Got to Get You off My Mind", "Down in the Valley" ja "Everbody Needs Somebody to Love". Talle on viidatud kui "King Solomon", "Rock 'n' Souli kuningas", "Souli piiskop" ja "Muhammad Ali king".

Burke'ile oli omane vähene plaadimüügi edu võrreldes nt James Browni, Wilson Picketti ja Otis Reddingiga; tihti on Burke'i kirjeldatud, kui oma kuldajal tähelepanuta jäänud laulja.

Oma 55 esinemis aasta jooksul andis Burke'i välja 38 stuudioalbumit ja 35 singlit, mis jõudsid ka USA edetabelitesse, sh 26 Billboardi R&B edetabelitesse jõudnud singlit.

2001 võeti Burke tegevartistina vastu Rock 'n' rolli Kuulsuste Halli. Album "Don't Give Up on Me" võitis 45. Grammy Auhindade jagamisel 2003 auhinna parima kaasaegse bluusialbumi eest. Ajakiri Rolling Stones paigutas 2008. aastal 100 parima laulja hulgas Burke'i 89. kohale.