FANDOM

Flag of Sioux Falls, South Dakota.png
Lipp
SiouxFallsSeal1.png
Vapp
USA location map.png
Red pog.png
Sioux City
Sioux Falls asukoht USA-s

Sioux Falls on linn USA-s, Lõuna-Dakota osariigi suurim linn. See on Minnehaha maakonna halduskeskus; osa linnast ulatub ka Lincolni maakonda. Linn asub osariigi idaosas Minnesota osariigi piirist 24 km kaugusel läänes Big Sioux' jõe ääres.

Elanike arv on 2017. aasta seisuga arvestuse järgi 176 888. 2010. aasta rahvaloenduse järgi oli elanikke 153 967.[1] Sioux Falls on Lõuna-Dakota osariigi kõige kiiremini kasvav linn.

Ajalugu Edit

Praeguse Sioux Fallsi ala asustasid algselt siuu indiaanlased. Esimeste eurooplastena külastasid seda ala 18. sajandil prantslased. Sioux Fallsi linn asutati 1857. aastal. Linn on saanud nime Big Sioux' jõe jugade järgi (ingl Sioux Falls – 'Sioux' joad').[2]

Sioux Falls panorama 1908 1

Sioux Fallsi kesklinn 1908. aastal

Kliima Edit

Falls Park, Sioux Falls, SD

Juga Big Sioux' jõel

Sioux Fallsis valitseb niiske mandriline kliima, mida iseloomustavad kuumad, võrdlemisi niisked suved ning külmad ja kuivad talved. Keskmine õhutemperatuur on jaanuaris −8,6 °C ja juulis 22,8 °C. Talvel võib õhutemperatuur langeda alla −30 °C, kuid samas tõusta ka üle 15 °C. Suviti on õhutemperatuur sageli üle 30 °C, vahel isegi ligi 40 °C. Kõige madalaim õhutemperatuur mõõdeti 9. veebruaril 1899, mil oli −41 °C külma. Kõige kõrgem õhutemperatuur 43 °C mõõdeti 21. juunil 1988.

Aastane sademetehulk on 669 mm. Kõige enam sajab juunis (100 mm). Kõige vähem sajab jaanuaris-veebruaris (14–15 mm).

Sõpruslinnad Edit

Sioux Fallsi sõpruslinn on alates 1990. aastast Potsdam Saksamaal.[3]

Sioux Falls Skyline

Sioux Fallsi siluett 2010. aastal

Viited Edit

  1. Sioux Falls city, South Dakota. census.gov. Vaadatud 8.8.2018
  2. Sioux Falls. Encyclopædia Britannica. Vaadatud 8.8.2018
  3. Sister Cities Association of Sioux Falls. Vaadatud 8.8.2018