FANDOM

Texase linna kohta vaata artiklit Silverton (Texas).
800px-Silverton
USA Colorado location map.png
Red pog.png
Silverton
Silvertoni asukoht Colorados

Silverton on linn USA-s Colorados San Juani maakonnas, maakonna halduskeskus ja maakonna ainsa kohaliku omavalitsuse asukoht. Elanike arv on 2016. aasta seisuga arvestustuse järgi 630. 2010. aasta rahvaloenduse järgi oli elanikke 637.

Silverton asub 2837 meetri kõrgusel merepinnast. Silvertonis valitseb tulenevalt sellest väga külmade ja lumiste talvede ning jahedate suvedega lähisarktiline kliima. Jaanuaris langeb keskmine õhutemperatuur –19 °C ja juulis tõuseb 23 °C-ni. Sajab 622 mm aastas. Lund sajab enamjaolt novembrist aprillini, keskmiselt 394 cm aastas.

Linn tekkis hõbedakaevandusasulana. Tänapäeval on aga kõik Silvertoni kaevandused suletud. Elanike sissetulekuallikad on turism, maantee Route 550 hooldus (see kulgeb Montrose'ist Durangosse) ja kaevandustest jäänud saaste kõrvaldamine.

Ajalugu Edit

SilvertonCOCityHall

Linnavalitsuse hoone

Linn asutati 1874. aastal hõbedakaevandusasulana[1]. Kohalik omavalitsus moodustati 15. novembril 1885.

Silvertoni ja Durango vahel on 73,2 km pikkune kitsarööpmeline raudtee Durango and Silverton Narrow Gauge Railroad, mis on kultuurimälestisena kaitse all.

4. juulil 1961 arvati Silvertoni ajalooline osa riiklikuks ajaloomälestiseks. 19. jaanuaril 2002 avati ekstreemsuusakuurort Silverton Mountain. Selle jalam on 3200 meetri kõrgusel merepinnast ja see kerkib 4111 meetri kõrgusele. Suusamäel on üks tõstuk. Avatud on see detsembrist aprillini ja neljapäevast pühapäevani.

Viited Edit

  1. Silverton, Colorado. westernmininghistory.com. Kasutatud 2.10.2013.

Välislingid Edit