FANDOM

Silicon Valley on piirkond USA-s California osariigis San Francisco lahe kagu- ja lõunakaldal San Francisco linnast umbes 50 km kaugusel lõunas. Silicon Valley on maailma kõrgtehnoloogiakeskus. Sinna on koondunud paljud infotehnoloogiaettevõtted.

HP garage front

Garaaž Palo Altos, kus William Redington Hewlett ja David Packard 1939. aastal oma elektroonikafirma asutasid

Silicon Valley piirkonnas asub 1891. aasta loodud Stanfordi Ülikool, mille juurde rajati 1951. aastal ülikooli mehaanikateaduskonna dekaani Frederick Termani algatusel tööstuspark. Tema õpilased William Redington Hewlett ja David Packard olid juba aastal 1939 asutanud elektroonikaettevõtte Hewlett-Packard, mis sarnaselt teiste elektroonikafirmadega kasvas Teise maailmasõja ajal riiklike sõjaliste tellimuste toel kiiresti.[1]

Tehnoloogiakeskuse kujunemisel sai otsustavaks transistori leiutaja William Shockley palkamine Stanfordi Ülikooli. Ta võttis tööle kaheksa silmapaistvat inseneri, kes lõid oma ettevõtte Fairchild Semiconductor, kus toodeti pooljuhte. Mõni aeg hiljem rajasid nad kõik oma ettevõtte. Nende palgatud töötajad asutasid omakorda uued ettevõtted, nii et umbes pooled praegustest USA tähtsamatest elektroonikafirmadest, sealhulgas Intel ja AMD, pärinevad Stanfordi koolkonnast. Sarnane protsess toimus Silicon Valleys personaalarvutite tootmisel. Esimese Apple'i arvuti pani oma garaažis kokku Steve Wozniak. Kui ta mõistis oma toote turuväärtust, asutas ta koos Steve Jobsiga ettevõtte Apple Computer. Samal ajal lõi Bill Gates Microsofti, mis tootis väikearvutite operatsioonisüsteeme.[1]

Nime Silicon Valley võttis kasutusele ajakirjanik Donald C. Hoefler, kes 11. jaanuaril 1971 hakkas avaldama artiklitesarja "Silicon Valley, USA".

1970. aastatel töötas Silicon Valleys juba paarkümmend tuhat teadlast ja tehnikut. Tänu sellele hakkas piirkond ligi meelitama raha, teadmisi ja teisi silmapaisvaid tehnikuid üle maailma.[1]

Tänapäevaks on Silicon Valleyle tekkinud palju analooge kogu maailmas, näiteks Massachusetts Route 128 Bostoni lähedal, Cambridge Suurbritannias, Silicon Gleni piirkond Glasgow' lähedal Šotimaal, India Silicon Valley Bangalore'is, Lund Rootsis ja Oulu Soomes.[1]

Ettevõtted Edit

Silicon Valleys asub mitmesaja kõrgtehnoloogiafirma peakorter. Nende hulka kuuluvad teiste seas:

Linnad Edit

AlumRockViewSiliconValley w

Vaade Silicon Valleyle

Viited Edit

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Ainsaar, Mare; Jauhiainen, Jussi Sakari; Liiber, Ülle; Müristaja, Heli; Raagmaa, Garri; Roosaare, Jüri (2013). Geograafia gümnaasiumile. I kursus. Rahvastik ja majandus.. Eesti Loodusfoto, lk 67. ISBN 978-9949-460-19-9.