FANDOM

Scooby-gang-1969

Stseen osast "What a Night for a Knight", esimene "Scooby-Doo, Where Are You!" osa — päripäeva ülevalt: Shaggy, Fred, Scooby, Velma ja Daphne.

Scooby-Doo on USA joonissari.

Algse, Hanna-Barbera 1969. aastal toodetud joonisarja "Scooby-Doo, Where Are You!" loojateks olid Joe Ruby (s. 1939) ja Ken Spears (s. 1942). Laupäevahommikuse joonissarja tegelasteks olid neli teismelist: Fred Jones, Daphne Blake, Velma Dinkley ja Norville "Shaggy" Rogers ning nende Taani dogi tõugu rääkiv koer Scooby-Doo. Igas osas lahendavad nad ühe müsteeriumi, kuhu on kaasatud kummitused jt üleloomulikud olendid. Iga osa lõpus on üleloomulikule jõule loomulik seletus, tavaliselt osutub selleks kurjategija, kes üritab inimesi eemale hirmutada, et saaks kuritegu toime panna. Seltskond sõidab ringi "Mystery Machine" nimelise 1968. aasta tüüpi Chevrolet Vani furgooniga.

Algsele sarjale on juurde tehtud hulgaliselt järgu: "The New Scooby-Doo Movies" (1972–1973), "The Scooby-Doo Show" (1976–1978), "Scooby-Doo and Scrappy-Doo" (1979–1980) jmt, ning filme.