FANDOM

Sarvnokk-pelikan
American White Pelican
Kaitsestaatus
Taksonoomia
Riik: Loomad Animalia
Hõimkond: Keelikloomad Chordata
Klass: Linnud Aves
Selts: Pelikanilised Pelecaniformes
Sugukond: Pelikanlased Pelecanidae
Perekond: Pelikan Pelecanus
Liik: Sarvnokk-pelikan
Ladinakeelne nimetus
Pelecanus erythrorhynchos
Gmelin, 1789

Sarvnokk-pelikan (Pelecanus erythrorhynchos) on pelikaniliste seltsi pelikanlaste sugukonda kuuluv suur veelind.

Sarvnokk-pelikanid pesitsevad kolooniana Põhja-Ameerika saartel või sisemaal mageveega järvede lähedal. Sarvnokk-pelikani kõige põhjapoolsemad pesitsuskolooniad asuvad Slave'i jõel Kanadas. Umbes 10–20% populatsioonist elab Suure Soolajärve juures Utah's. Kõige lõunapoolsemad kolooniad asuvad California kirdeosas. Sarvnokk-pelikan talvitub Vaikse ookeani ja Mehhiko lahe ääres.

Sarvnokk-pelikani kehapikkus on 130–180 cm. Tema tiibade siruulatus 240–300 cm, millega on ta selle poolest kalifornia kondori järel Põhja-Ameerikas teisel kohal. Tal on suur nokk, mis on isastel 290–390 mm ja emastel 260–360 mm pikk. Ta kaalub tavaliselt 5–9 kg. Sulestik on peaaegu üleni helevalge, välja arvatud mustad lennusuled, mis on nähtavad lennul.

Ta toitub kaladest, kahepaiksetest ja vähilaadsetest.

Sarvnokk-pelikan muneb korraga tavalselt 2–3 munega. Haudeaeg kestab umbes 30 päeva ja hauvad mõlemad vanemad. Noorlinnud saavutad lennuvõime 70 päevaga.

Sarvnokk-pelikan võib elada looduses kuni 16-aastaseks. Vangistuses on elanud 34-aastaseks.

Pelecanus erythrorhynchos at Las Gallinas Wildlife Ponds

Sarvnokk-pelikan