FANDOM

Map of California highlighting Santa Barbara County

Santa Barbara maakonna asukoht Californias

Aerial-SantaBarbaraCA10-28-08

Santa Barbara

San rafael mountains

San Rafaeli mäed

Santa Barbara maakond on maakond USA-s California osariigis Vaikse ookeani rannikul. Maakonna halduskeskus on Santa Barbara ja suurim linn Santa Maria.

Maakonna pindala on 9810 km². Veepindala on 2730 km².

Elanike arv on 2016. aasta seisuga arvestuslikult 446 170. 2010. aasta rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 423 895. Asustustihendus on 63 in/km².

Santa Barbara maakond hõlmab neli Channel Islandsi (Kanalisaared) saarestikku kuuluvat saart, milleks on San Miguel, Santa Cruz, Santa Rosa ja Santa Barbara. Need saared moodustavad suurema osa Channel Islandsi rahvuspargist, mille juurde kuulub veel Ventura maakonda jääv Anacapa saar.

Santa Barbara maakonna siseosa on mägine. Suurem osa rahvastikust on koondunud lõunarannikule. Suurimad mäeahelikud maakonnas on Santa Ynezi mäed lõunas ning San Rafaeli mäed ja Sierra Madre mäed põhjas. Suurema osa mägisest alast hõlmab Los Padrese metsakaitseala. Kõrgeim mägi on San Rafaeli mägedes asuv Big Pine Mountain (2079 m).

Naftatööstus sai Santa Barbara maakonnas alguse 1886. aastal. Viimaste aastakümnetel on naftatööstuse tähtsus oluliselt vähenenud. Rannikualadel on peamiseks majandusallikaks turism. Samuti tegeldakse põllumajandusega, sealhulgas maasikate kasvatamise ja veini tootmisega.

Naabermaakonnad Edit

Ajalugu Edit

SB Mission 20150914 (21995024668)

Santa Barbara misjonikeskus Santa Barbaras

Enne eurooplaste saabumist elasid Santa Barbara maakonna alal tšumaši indiaanlastest kütid-korilased. Esimeste eurooplastena saabusid piirkonda 1542. aastal Juan Rodríguez Cabrillo juhtimisel hispaanlased, kes seda ala uurisid. 1602. aastal seilas teine Hispaania maadeuurija, Sebastián Vizcaíno, mööda California rannikut ja jõudis mandri ja Channel Islandsi vahele jäävale Santa Barbara kanali, mille ta nimetas pühak Barbara järgi, kuna ta oli sinna jõudnud Barbara mälestuspäeval 4. detsembril.

Santa Barbara maakonna siseosa piirkonda uuriti esimest korda alles 18. sajandi teises pooles. 1782. aastal ehitati praeguse Santa Barbara linna alale kindlustis ja 1786. aastal avati seal misjonikeskus.

Santa Barbara maakond moodustati 18. veebruaril 1850 ja see on üks 26 esimesest maakonnast Californias.

1873. aastal moodustati Santa Barbara maakonnast Ventura maakond.

1969. aastal lekkis Santa Barbara kanali ligi 100 000 barrelit toornaftat, millega oli see ajaloo suurim nafataleke California ja üks suurimaid USA ajaloos. Naftaleke tekitas tohutut kahju mereelustikule ja lindudele.

KaitsealadEdit

USA Ajalooliste Paikade Riiklikku Registrisse on kantud Santa Barbara maakonnas 44 objekti.

Maanteed Edit

Linnad Edit

Välislingid Edit