FANDOM

Filmi kohta vaata artiklit San Francisco (film).
Flag of San Francisco.png
Lipp
Seal of San Francisco.png
Pitsat
USA location map.png
Green pog.png
San Francisco
San Francisco asukoht USA-s

San Francisco on linn USA-s California osariigis. San Francisco on San Francisco lahe piirkonna kultuuri- ja finantskeskus. San Francisco paikneb San Francisco poolsaare põhjatipus, 121 km² suurusel alal, kus asustustihedus on 7272 in/km². See on kõige tihedama asustusega suurlinn Californias ja New Yorgi järel USA-s teine. Elanike arv on 2018. aasta seisuga arvestuslikult 883 305. 2010. aasta USA rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 805 235.[1] See on elanike arvult osariigi neljas linn. San Francisco linnastus elab üle 4,5 miljoni inimese.

San Francisco (hispaania keeles 'Püha Franciscus') asutati 29. juunil 1776. California kullapalaviku ajal, 1849. aastal, kasvas linn kiiresti, olles sel ajal Ameerika Ühendriikide lääneranniku suurim linn. Kolmveerand linnast hävis 1906. aasta maavärinas ja sellele järgnenud tulekahjus, kuid linn ehitati kiiresti üles.

Algselt eksisteerisid San Francisco linn ja maakond eraldi. 1856. aastal moodustati San Francisco maakonna lõunaosast San Mateo maakond, misjärel San Francisco linn ja maakond ühendati. Praegu San Francisco linn kogu San Francisco maakonna. San Francisco maakond on pindalalt osariigi väiksem maakond, kuid elanike arvult kaheteistkümnes. 2017. aastal oli San Francisco maakond sissetulekult elaniku kohta riigi seitsmes maakond.

San Francisco on populaarne turisimi sihtkoht. 1873. aastal võeti San Franciscos kasutusele maailma esimesed trossiga veetavad trammid. San Francisco ees paikneval Alcatrazi saarel paikneb kurikuulus endine Alcatrazi vangla.

Linnas asuvad California Ülikool San Franciscos, mis kuulub California ülikoolide süsteemi, San Francisco State University ja San Francisco Ülikool, mis on jesuiitide ülikool.

San Franciscos tegutsevad pesapalliklubi San Francisco Giants, mis mängib profiliigas MLB-s ja mis kolis New Yorgist San Franciscosse 1958. aastal, ameerika jalgpalliklubi San Francisco 49ers, mis mängib NFL-is, ning korvpalliklubi Golden State Warriors, mis mängib NBA-s.

San Francisco with two bridges and the low fog

San Francisco

Viited Edit

  1. San Francisco County, California. census.gov. Vaadatud 30.8.2019