FANDOM

Filmi kohta vaata artiklit San Francisco (film).

San Francisco on linn Californias, San Francisco lahe piirkonna kultuuri- ja finantskeskus. San Francisco paikneb San Francisco poolsaare põhjatipus, 121 km² suurusel alal, kus asustustihedus on 6898 in/km². See on kõige tihedama asustusega suurlinn Californias ja New Yorgi järel USA-s teine. Elanike arv on 2015. aasta seisuga arvestuslikult 870 887. 2010. aasta USA rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 805 235.[1] See on elanike arvult osariigi neljas linn. San Francisco linnastus elab üle 4,5 miljoni inimese.

San Francisco (hispaania keeles 'Püha Franciscus') asutati 29. juunil 1776. California kullapalaviku ajal, 1849. aastal, kasvas linn kiiresti, olles sel ajal Ameerika Ühendriikide lääneranniku suurim linn. Kolmveerand linnast hävis 1906. aasta maavärinas ja sellele järgnenud tulekahjus, kuid linn ehitati kiiresti üles.

San Francisco on populaarne turisimi sihtkoht. 1873. aastal võeti San Franciscos kasutusele maailma esimesed trossiga veetavad trammid. San Francisco ees paikneval Alcatrazi saarel paikneb kurikuulus endine Alcatrazi vangla.

San Francisco with two bridges and the low fog

San Francisco

Viited Edit

  1. San Francisco County, California. census.gov. Vaadatud 6.5.2017