FANDOM

Map of California highlighting San Diego County

San Diego maakonna asukoht Californias

San Diego City and County Administration Building

San Diego maakonna ja linna valitsushoone

Border USA Mexico

Piir Ameerika Ühendriikide ja Mehhiko vahel. Vasakul on San Diego ja paremal Tijuana.

San Diego maakond on maakond USA-s California osariigi edelanurgas. Maakonna halduskeskus ja suurim linn on San Diego, mis on rahvaarvult riigi kaheksas linn.

Maakonna pindala on 11 720 km². Veepindala on 630 km². Lõunas paikneb maakond Mehhiko osariigi Baja Californiaga ja läänes piirneb Vaikse ookeaniga. Maakonnal on 110 kilomeetrit rannajoont. Suurem osa elanikkonnast on koondunud kuni paarikümne kilomeetri kaugusele rannikust, kus valitseb pehme vahemereline või poolkõrbe kliima. Maakonna keskosas kõrguvad mäeahelikud ja idaossa ulatub Sonora kõrb.

Elanike arv on 2017. aasta seisuga arvestuse järgi 3 337 685. 2010. aasta rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 3 095 313. See on rahvaarvult osariigi teine ja riigi viies maakond. Asustustihendus on 306 in/km². 2016. aasta seisuga moodustasid 75,9% rahvastikust valged (sh 33,5% ladinaameeriklased), 12,2% aasialased, 5,5% mustanahalised ja 1,3% põlisameeriklased.[1]

San Diego maakonnas on ühe maakonna kohta enim indiaanlaste reservaate – kokku 18. Paljud neist on mujal riigis asuvate reservaatidega võrdlemisi väikesed.

San Diego maakond on riigi suurim avokaadokasvataja ja meetoodangult riigi kolmas. Teised tähtsamad põllukultuurid on veel tomat, apelsin ja kartul. Lisaks peetakse kanu.[2]

Naabermaakonnad Edit

Ajalugu Edit

Mission San Diego de Alcalá - church

San Diego de Alcalá misjonikirik

Maakonna põliselanikud olid dieguenjo (kumeyaay) indiaanlased.

1769. aastal asutasid hispaanlased sinna San Diego de Alcalá misjoni. Piirkond sai Uus-Hispaania asekuningriigile kuuluva Alta California osaks. 1848. aastal läks piirkond Guadalupe Hidalgo lepinguga Mehhikolt Ameerika Ühendriikide koosseisu.

San Diego maakond moodustati 18. veebruaril 1850 ja see on üks 26 esimesest maakonnast Californias.

Maakond on saanud nime pühak Diego de Alcalá järgi.

Kaitsealad Edit

Mountlagunasmall

Clevelandi metsakaitseala

Lisaks on maakonnas seitse ürgloodusala (ilderness area).

USA Ajalooliste Paikade Riiklikku Registrisse on San Diego maakonnas kantud 149 objekti.

Maanteed Edit

Linnad Edit

Viited Edit

  1. San Diego County, California. census.gov. Vaadatud 7.4.2018
  2. San Diego County Agriculture Facts. sdfarmbureau.org. Vaadatud 7.4.2018

Välislingid Edit