FANDOM

Flag of San Diego, California

San Diego lipp

San Diego on linn USA-s California osariigi lõunaosas Vaikse ookeani rannikul umbes 190 km Los Angelesest lõunas Mehhiko piiri lähedal, San Diego maakonna halduskeskus ja suurim linn.

Elanike arv on 1 345 895 (2014), linnastus 3 095 313. Elanike arvult USA kaheksas ja osariigi teine linn.

Enne eurooplaste saabumist elasid piirkonnas kumiaid. Linn asutati 16. juulil 1769. San Diego sai linnaõigused 27. märtsil 1850.

San Diego on saanud nime katoliku kiriku pühaku Diego de Alcalá järgi.

Linna praegune linnapea on Kevin Faulconer (sündinud 1967), kes astus ametisse 2014. aasta märtsis.

San Diegos asub California Ülikooli süsteemi kuuluv California Ülikool San Diegos.

San Diegos San Ysidro linnaosas asub üks maailma kõige suuremaid piiriületus kohti. 2005. aastal ületas piiri selles kohas 17 miljonit sõidukit ja 50 miljonit inimest. Otse piiri kõrval asuv United States Custom House (tollimaja) on kantud USA Ajalooliste Paikade Riiklikku Registrisse. Kokku on registrisse kantud San Diegos üle 40 objekti.

San Diegos Balboa pargis asub 1916. aastal avatud ja USA üks enimkülastatavaid loomaed, kus on üle 3700 looma ja üks väheseid loomaedu, mis on koduks hiidpandale.

Linnas tegutsevad ameerika jalgpalliklubi San Diego Chargers ja pesapalliklubi San Diego Padres.

St Diego Skyline Panorama 2013
Magnify-clip
San Diego panoraam