FANDOM

Map of California highlighting San Bernardino County

San Bernardino maakonna asukoht Californias

San Bernardino County Court House

San Bernardino maakonna kohtumaja San Bernardinos

San Bernardino maakond on maakond USA-s California osariigis. Maakonna halduskeskus ja suurim linn on San Bernardino.

Maakond asub osariigi kaguosas. Suurem osa maakonnast hõlmavad hõredalt asustatud kõrbed ja mäestikud. Maakonnas asuvad Mojave kõrb ja San Bernardino mäed.

Maakonna pindala on 52 070 km². Veepindala on 120 km². See on pindalalt USA suurim maakond, kui välja jätta Alaska halduspiirkonnad. Selle pindala ületab 9 kõige väiksema osariigi pindala.

Elanike arv on 2016. aasta seisuga arvestuslikult 2 140 096. 2010. aasta rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 2 035 210. See on elanike arvult osariigi viies ja riigi 12. maakond. Asustustihendus on 41,9 in/km².

Naabermaakonnad Edit

Ajalugu Edit

Esimene San Bernardino maakonna alal asunud linn oli Agua Mansa. San Bernardino maakond moodustati 1853. aastal Los Angelese maakonna osast. Osa San Bernardino maakonna lõunaosast moodustati 1893. aastal Riverside'i maakond.

Maakond on saanud nime hispaania misjonäride kiriku San Bernardino järgi, mis nimetati pühaku Siena Bernardino järgi.

Kaitsealad Edit

Maakonnas asub lisaks 35 ürgloodusala (wilderness area).

USA Ajalooliste Paikade Riiklikku Registrisse on kantud San Bernardino maakonnas 67 objekti.

Maanteed Edit

Linnad Edit

Vaata ka Edit

Välislingid Edit