FANDOM

Samuel Whittemore Monument

Samuel Whittemore'ile pühendatud mälestuskivi Massachusettsi osariigis Arlingtonis

Samuel Whittemore (27. juuli 1696 Charlestown, Massachusettsi lahe provints – 2. veebruar 1793 Cambridge, Massachusetts) oli USA talupidaja ja sõjaväelane. Ta oli 78-aastaselt kõige eakam sõdur, kes võitles Ameerika iseseisvussõjas (1775–1783).

Elulugu Edit

Whittemore sündis 1696. aastal Massachusettsi lahe provintsis Charlestownis Samuel Whittemore'i ja Hannah Rixi teise pojana.

Ta teenis reamehena kolonel Jeremiah Moultoni juhitud Kolmandas Massachusettsi Rügemendis, võideldes Kuningas George'i sõjas (1744–1748). Ta osales muu hulgas prantslaste tungipunkti Louisbourgi kindluse hõivamises 1745. aastal. Pärast seda kolis ta Menotomysse (tänapäeva Arlington Massachusettsi osariigis). 64-aastaselt võitles ta Prantsuse ja indiaanisõjas (1754–1763).

Ta võttis osa ka Ameerika iseseisvussõjast. Sõja alguspäevil, 19. aprillil 1775, olid britid väed taganemas Bostoni, kui neid ründasid alatasa koloniaalväe sõdurid.

Whittemore märkas lähenevat Hugh Percy juhtimise all olnud Briti brigaadi, mis tuli taganevaid vägesid toetama. Whittemore laadis oma musketi ja tegi varitsusrünnaku Briti grenaderide väeosale, tappes ühe sõduri. Seejärel võttis ta välja oma duellipüstolid ning tappis veel teisegi grenaderi ja vigastas kolmandat. Selleks ajaks, kui Whittemore oli teinud oma kolmanda lasu, oli Briti väesalk jõudnud oma positsioonile. Whittemore asus brittide vastu rünnakule mõõgaga, kuid sai lasu näkku ja mitu torget kehasse ning ta jäeti vereloiku lebama. Whittemore'i leidsid koloniaalväed ning Whittemore oli seejuures veel haavatuna püüdnud oma musketi uuesti laadida ja võitlusse naasta. Ta viidi doktor Cotton Tuftsi juurde Medfordi, kes talle elulootust ei andnud. Selle hoolimata Whittemore taastus ja ta elas veel 18 aastat ning suri 1793. aastal 96-aastaselt.[1]

Viited Edit