FANDOM

Blason ville fr Sainte-Adresse (Seine-Maritime)

Vapp

France location map-Regions and departements-2016.png
Red pog.png
Sainte-Adresse
Sainte-Adresse'i asukoht

Sainte-Adresse on kommuun Põhja-Prantsusmaal Normandias Seine-Maritime'i departemangus. See asub Le Havre'i kesklinnast umbes kolme kilomeetri kaugusel loodes La Manche'i rannikul.

Elanike arv on 2016. aasta seisuga 7410. 2006. aastal oli elanikke 8068.

Sainte-Adresse'i kõige varasem nimetus oli Caput Caleti, mida mainiti esmakordselt 1240. aastal.

Kuurortlinnana sai Sainte-Adresse tuntuks 19. sajandil. 1905. aastal hakkas Prantsuse ettevõtja Georges Dufayel seda kuurortlinnina edendama, võttes eeskujuks Vahemere ääres asuva Nice'i linna. Mereäärne Avenue de Regatta on loodud Nice'is asuva Promenade des Anglais' järgi.

Esimese maailmasõja ajal 1914. aasta oktoobrist kuni 1918. aasta novembrini asus Sainte-Adresse'is Belgia eksiilvalitsus. Tänu sellele on Sainte-Adresse'i vapil kujutatud Belgia lipuvärve. Teise maailmasõja ajal ehitasid sakslased sinna Le Havre'i sadama kaitseks kaitsetõkkeid, mis olid osa Atlandi vallist.

Claude Monet - Jardin à Sainte-Adresse

"Aed Sainte-Adresse'is". Claude Monet (1867).

Sainte-Adresse'is elasid mõnda aega või käisid puhkamas mitmed tuntud Prantsuse maalikunstnikud, teiste seas Claude Monet, Camille Corot ja Raoul Dufy, kes oma teostel ka Sainte-Adresse'i kujutasid. Samuti asus seal oma villa näitlejannal Sarah Bernhardtil.

Välislingid Edit