FANDOM

Süüria kodusõda on relvastatud konflikt Süürias.

2011. aasta märts – meeleavaldajad Damaskuses ja Deraas nõuavad poliitvangide vabastamist, meeleavaldused kasvavad kuude jooksul kaitsejõudude brutaalsuse tõttu üleriigilisteks.

2011. aasta sügis – Süüria opositsioon moodustab Rahvuskoalitsiooni, samal ajal peatab aga Araabia Liiga Süüria liikmesuse, viidates suutmatusele rahuplaani rakendada.

2012. aasta veebruar – Venemaa ja Hiina blokeerivad taas resolutsiooni, valitsusväed aga jätkavad linnade pommitamist.

2012. aasta suvi – Bashar al-Assad teavitab oma valitsuskabinetti sõjaolukorrast, välisriigid nõudavad Assadi tagasiastumist.

2012. aasta detsember – USA liitub riikidega, kes tunnustavad Süüria Rahvuskoalitsiooni Süüria rahva esindajana.

2013. aasta kevad – läänejõud nõuavad väidetava keemiarünnaku uurimist.

2013. aasta juuni – valitsusväed vallutavad tagasi olulisi asulaid, opositsioonil on aga omavahel mitu lahkheli.

2013. aasta august – Damaskuse lähedal toimus keemiarünnak, milles hukkus sadu inimesi, mõlemad pooled süüdistasid üksteist.

ÜRO hinnangul oli 2013. aasta juuniks surma saanud üle 100 000 inimese. 2,5–3 mln süürlast elas selle tagajärjel sisepõgeniku elu, ligi kahest miljonist sai pagulased teistes riikides ning 130 000 inimest oli kas teadmata kadunud või kinni peetud.