FANDOM

Rosemarys baby poster

Filmiplakat

"Rosemary laps" ("Rosemary's Baby") on 1968. aasta USA psühholoogiline õudusfilm. Filmi lavastas Roman Polański, kes kirjutas filmile ka stsenaariumi. Film põhineb Ira Levini 1967. aastal ilmunud samanimelisel bestselleril. Filmi peaosades mängivad Mia Farrow, John Cassavetes, Ruth Gordon ja Sidney Blackmer.

Film räägib lapseootel naisest (Farrow), kes koos abikaasaga (Cassavetes) on kolinud New Yorgi kortermajja. Peagi hakkab ta kahtlustama, et saatanat kummardav sekt tahab tema sündmimata last endale saada.

Film pälvis kriitikutelt väga positiivseid hinnanguid ning film esitati mitmele auhinnale. Ruth Gordon pälvis filmis noore abielupaari lahket naabrinaise rolli mängimise eest parima naiskõrvalosatäitja Oscari. Lisaks sai Polański nominatsiooni parima kohandatud käsikirja kategoorias. Film esitati samuti neljale Kuldgloobusele ning ainsana võitis auhinna taas Gordon.

2001. aastal paigutus "Rosemary laps" Ameerika Filmiinstituudi koostatud edetabelis "100 Years...100 Thrills" üheksandale kohale.

Aastal 2014 tunnistati film kultuuriliselt oluliseks ning võeti USA Kongressi raamatukogu National Film Registry'sse.

Osatäitjad Edit

  • Hanna Landy – Grace Cardiff
  • Philip Leeds – Dr. Shand
  • Hope Summers – proua Gilmore
  • D'Urville Martin – Diego
  • Marianne Gordon – Rosemary sõbranna
  • Wendy Wagner – Rosemary sõbranna
  • Robert Osterloh – härra Fountain
  • Walter Baldwin – härra Wees
  • Tony Curtis – Donald Baumgart (hääl)
  • Clay Tanner – Saatan

Nominatsioonid ja auhinnad Edit

Oscarid (1968)

Kuldgloobused (1968)

  • Parim draamafilmi naispeaosatäitja – Mia Farrow
  • Parim naiskõrvalosatäitja – Ruth Gordon
  • Parim stsenaarium – Roman Polański
  • Parim originaalmuusika – Krzysztof Komeda

Välislingid Edit