FANDOM

Roosakas lambaseenik
Albatrellus subrubescens
Taksonoomia
Riik: Seened Fungi
Hõimkond: Kandseened Basidiomycota
Klass: Mittelehikseened Agaricomycetes
Selts: Pilvikulaadsed Russulales
Sugukond: Albatrellaceae
Perekond: Lambaseenik Albatrellus
Liik: Roosakas lambaseenik
Ladinakeelne nimetus
Albatrellus subrubescens
(Murrill) Pouz. (1972)

Roosakas lambaseenik (Albatrellus subrubescens) on pilvikulaadsete seltsi Albatrellaceae sugukonda lambaseeniku perekonda kuuluv seeneliik.

Esmakordselt kirjeldas seda liiki 1940. aastal nime all Scutiger subrubescens USA mükoloog William Murrill isendite järgi, mille ta korjas 1938. aastal Floridas. 1948. aastal paigutas liigi lambaseeniku perekonda. Josiah Lincoln Lowe uuris Murrill tüüpmaterjali ja arvas, et tegu on kimp-lambaseenikuga (A. confluens). 1965. aastal korjas seene Böömimaal Tšehhi mükoloog Zdeněk Pouzar ja kirjeldas seda kui uue liigina A. similis. Hilisemas uuringus ilmnes, et A. similis oli identne Murrilli kirjeldatud liigiga. 1974. aataltunnustas Pouzar, et A. subrubescens on uus liik.

Viljakehal on valkjas kahvatu seemiskollane kübar, läbimõõduga 6–14,5 cm. Jalg on 1,6–7 cm pikk ja 1–2 cm jäme. Eosed on valged, mõõtmetega 3,4–4,7 × 2,2–3,4 mikromeetrit, kujult ellipsoidsed või munajad.

Roosakas lambaseenik on levinud Aasias, Euroopas ja Põhja-Ameerikas. Ta kasvab heitlehistes või segametsades, tavaliselt mändide lähedal.

Roosaka lambaseenikuga sarnaneb harilik lambaseenik, mida võib eristada muljumisel tekkivast erinevast värvist.

Roosaka lambaseenik on nõrgalt mürgine. Tarbimisel põhjustab lühiaegset mao-soolehäiretega mürgistust.