FANDOM

Official Portrait of President Reagan 1981

Ronald Reagan

Ronald Wilson Reagan (6 II 1911 Tampico, Illinois – 5 VI 2004 Bel Air, Los Angeles) oli USA poliitik ja näitleja. Ta oli Ameerika Ühendriikide 40. president (1981–89) ja 33. California kuberner (1967–75).

Reagan sündis ja kasvas üles väikses Tampico külas Illinoisis. Ta lõpetas Eureka kolledži ja töötas pärast seda raadiosaatejuhina. 1937. aastal läks ta Hollywoodi, kus alustas karjääri näitlejana, esmalt filmides ja pärast televisioonis. Reagan oli näitlejate ametiühingu Screen Actors Guildi president (1947) ja hiljem tööstuskonglomeraadi General Electrici pressiesindaja; ta alustas poliitikukarjääri just General Electricis. Ta oli Demokraatliku Partei liige, kuid parteide tegevusprogrammide muutuste 1950 tõttu . aastatel, läks ta 1962. aastal üle Vabariiklikusse Parteisse.

Pärast Barry Goldwateri presidendivalimiste kandidatuuri toetuseks tehtud sütitavat kõnet ("A Time for Choosing") aastal 1964, veendi teda taotlema California kuberneri ametikohta, mille ta võitis kaks aastat hiljem, aastal 1966, ja teistkorda 1970. aastal. Tal nurjus aastatel 1968 ja 1972 saada Vabariikliku Partei presidendikandidaadiks, kuid võitis 1980. aastal kandidatuuri ja üldvalimised, seljatades Jimmy Carteri.

Presidendina rakendas Reagan põhjalikke uusi poliitilisi ja majanduslikke algatusi.

1940. aastal abiellus Reagan näitleja Jane Wymaniga, kellest lahutas 1949. aastal. Ronald Reagan on seni ainus Ameerika Ühendriikide president, kes on oma abikaasast lahutanud.

Ameerika Ühendriikide presidendid
Washington • J. Adams • Jefferson • Madison • Monroe • J. Q. Adams • Jackson • Van Buren • W. Harrison • Tyler • Polk • Taylor • Fillmore • Pierce • Buchanan • Lincoln • A. Johnson • Grant • Hayes • Garfield • Arthur • Cleveland • B. Harrison • Cleveland • McKinley • T. Roosevelt • Taft • Wilson • Harding • Coolidge • Hoover • F. Roosevelt • Truman • Eisenhower • Kennedy • L. Johnson • Nixon • Ford • Carter • Reagan • G. H. W. Bush • Clinton • G. W. Bush • Obama • Trump