FANDOM

Ronald (Ron) William Clarke (21 II 1937 Melbourne – 17 VI 2015 Southport, Queensland) oli Austraalia kesk- ja pikamaajooksja ning poliitik.

1956 jooksis Clarke paljulubava noorukina juunioride ühe miili maailmarekordi ja süütas Melbourne'is olümpiatule.

1965 parandas ta kolme miili maailmarekordit kaheksa sekundiga ja neli päeva hiljem 10 000 meetri maailmarekordit 36,2 sekundiga. Tema tulemus 27.39,4 jäi seitsmeks aastaks püsima tippmargina ja 31 aastaks Austraalia rekordina.

BillyMills Crossing Finish Line 1964Olympics

Ron Clarke võitis 1964. aastal Tōkyōs oma ainsa olümpiamedali, kui võitis 10 000 meetris pronksi. Temast eespool on ameeriklane Billy Mills (722) ja Tuneesia jooksja Mohammed Gammoudi (615)

Clarke oli tempojooksja. Tiitlivõistlustele omane ebaühtlane ja aeglane jooks, kus kõik jäeti viimase ringi otsustada, talle ei sobinud. Clarke ei suutnud minna kaasa konkurentide tugeva lõpuspurdiga, mille heaks näiteks on Tōkyō 5000 meetri jooks, kus kogu olümpiamängude parima aja 5000 meetris saavutas Clarke oma eeljooksus. Aeglasema tempoga finaalis langes ta aga lõpuheitluses paremate hulgast välja.

Ainsaks olümpiamedaliks jäi Clarke'il Tōkyōs 10 000 meetri pronks. 1968. aasta suveolümpiamängudel México kõrguste hõredas õhus ei suutnud ta saada medalit, endast kõik andnuna langes ta pärast 10 000 meetri jooksu teadvusetult maha.

Clarke'i retsept heade tulemuste jooksmiseks oli lihtne: "Kergem on joosta head aega, kui joostakse ühtlases tempos. Konkurentsis peab aga alati mõtlema sellele, et jätkuks jõudu lõpuspurdiks."

Ajavahemikus 1963–1970 tegi ta distantsidel kahest miilist kuni 20 kilomeetrini 17 maailmarekordit.

Aastatel 20042012 oli ta Gold Coasti linnapea.