FANDOM

Roger Bannister 2

Roger Bannister (2009)

Sir Roger Gilbert Bannister (23. märts 1929 London – 3. märts 2018 Oxford) oli Briti keskmaajooksja ja neuroloog.[1]

1950. aasta Euroopa meistrivõistlustel Brüsselis võitis ta 800 meetris ajaga 1.50,7-ga pronksmedali.

1952. aasta suveolümpiamängudel Helsingis jäi neljandaks, kuigi püstitas Suurbritannia rekordi 3.46,0-ga.

6. mail 1954 jooksis ta Oxfordis esimesena ühe miili kiiremini neljast minutist, saades ajaks 3.59,4.

Bannister püsis kõigest 46 päeva, kuni selle ületas austraallane John Landy, kes sai ajaks 3.58,0. Sellest hoolitama on Bannisteri saavutus jäänud spordiajalukku ühe kõige ikoonilisema sündmusena.

Bannister and Landy

Vancouveris asuv kuju, mis on loodud Rahvaste Ühenduse mängudel toimunud miilijooksu mälestuseks (Bannister vasakul ja Landy paremal)

Sama 7. augustil kohtusid Bannister ja Landy miilijooksus Briti impeeriumi ja Rahvaste Ühenduse mängudel Kanadas Vancouveris. Landy juhtis jooksu suuremal osal distantsist, saavutades vahepeal isegi 10 jardi pikkuse edumaa. Bannisteril õnnestus Landyle lähemale jõuda ja temast lõpukurvis mööduda ning võita ajaga 3.58,8, jättes Landy 3.59,6-ga teiseks. See oli esimene kord, kui kaks meest jooksid ühes miilijooksus neljast minutist kiiremini. See jooks sai tuntuks "Imemiilina" (The Miracle Mile).

Augustis tuli Bannister Bernis lisaks Euroopa meistriks 1500 meetri jooksus ajaga 3.43,8.

1975. aastal löödi Bannister rüütliks.[2]

2011. aastal diagnoositi Bannisteril Parkinsoni tõbi.

Viited Edit

Välislingid Edit

Videod Edit