FANDOM

Rodriguese kuldnokk
Necropsar rodericanus
Süntüüp luud, mida kasutati 1879. aastal liigikirjelduseks
Kaitsestaatus
Taksonoomia
Riik: Loomad Animalia
Hõimkond: Keelikloomad Chordata
Klass: Linnud Aves
Selts: Värvulised Passeriformes
Sugukond: Kuldnoklased Sturnidae
Perekond: Necropsar
Günther & Newton, 1879
Liik: Rodriguese kuldnokk
Ladinakeelne nimetus
Necropsar rodericanus
Günther & Newton, 1879

Rodriguese kuldnokk (Necropsar rodericanus) on värvuliste seltsi kuldnoklaste sugukonda kuuluv väljasurnud lind. Endeemne India ookeani saarel, Rodriguesil.

Tema lähimad sugulased olid mauritiuse kuldnokk (Cryptopsar ischyrhynchus) ja réunioni kuldnokk (Fregilupus varius), kes elasid lähedal olevatel saartel. Nad kõik olid arvatavasti Kagu-Aasia päritolu.

Lindu kohtas esimesena Prantsuse meremees Julien Tafforet, kes jäeti tühjale saarele aastatel 17251726. Subfossiilsed jäänuste põhjal anti liigile 1879 kirjeldus ja need sarnanesid Tafforet'i kirjeldustele. Siiski oli läbi 20. sajandi palju segadust linnu ja selle taksonoomiliste seoste kohta.

Rodriguese kuldnokk oli 25–30 cm pikk ja tal oli turske nokk. Tal oli valge keha, osaliselt mustad tiivad ja saba ning kollased jalad ja nokk.

Tema eluviisi kohta on vähe teada. Ta toitus munadest ja surnud kilpkonnadest, mida ta töötles oma tugeva nokaga.

Saarele sissetoodud rottidega tekkis rodriguese kuldnokal toidu kallal kisklus ja lind suri välja millalgi 18. sajandi keskpaiku.