FANDOM

Massacre of the Chinese at Rock Springs b

Ajakirja Harper's Weekly illustratsioon veresaunast

Rock Springsi veresaun toimus 2 IX 1885 Rock Springsi linnas Wyomingis. Mäss sisserännanud hiinlastest kaevurite ja sisserännanud valgete kaevurite vahel oli lõpptulemuseks rassiliste pingete ja jätkuva tööliskonna rahutuste kompanii Union Pacific Coal Company poliitika üle, mis maksis hiina kaevuritele väiksemat töötasu kui valgetele.

Pinged valgete ja Hiina sisserändajate vahel 19. sajandi Metsikus Läänes olid eriti tugevad, eriti veresaunale eelnenud kümnendil. 1882 kehtestatud hiinlaste sisserände keeld keelas hiinlaste sisserände riiki kümneks aastaks, kuid Ameerika lääneossa oli saabunud juba tuhaneid immigrante. Suurem osa Wyomingi Territooriumi hiinlastest töötasid esmalt raudteel, kuid paljud asusid tööle Union Pacific Railroadile kuulunud kivisöe kaevandustes. Hiina immigrantide arvu tõusul tekkis valgetel hiinlaste vastane tundmus.

Veresaunas hukkus vähemalt 28 hiina kaevurit ja vigastada sai 15. Vahetult mässu lõppu lähetati Rock Springsi föderaal väed, kes eskortisid ellujäänud hiina kaevurid, kellest enamik oli põgenenud Evanstoni linna, nädal pärast mässu linna tagasi. Väljaannete reaktsioon tuli kiiresti. Rock Springsi kohalik ajaleht kiitis heaks mässu tulemust, kui teised Wyomingi ajalehed avaldasid valgete kaevurite põhjustatud vägivallale kaastunnet.