FANDOM

Rembrandt, Self Portrait at the Age of 63

Rembrandti autoportree. Rembrandti tegi selle 1669. aastal, aastal, mil ta suri. See oli viimane tema pikast autoportreede seeriast. Maal on nüüd Londoni Rahvusgaleriis.

Rembrandt (15. juuli 1606 Leiden – 4. oktoober 1669 Amsterdam) oli Hollandi maalikunstnik. Teda peetakase üheks parimaks Euroopa maalikunstnikuks ja kõige tähtsamaks Hollandi maalikunsti esindajaks.

Erinevalt teistest 17. sajandi Hollandi kunstnikest, on Rembrandti teosed paljudes erinevates stiilides ja teemadel. Ta tegi nii portreemaale, autoportreid, maastikumaale, žanrimaale kui ka maale allegoorilistel ja ajaloolistel teemadel ning mütoloogia ja Piibli ainel, samuti arukalt eskiise ja joonistusi.

Ta elas kultuurilise, majandusliku ja teadusliku õitsengu perioodil, mis on tuntud Hollandi kuldajastuna, kui Hollandi kunst, eriti maalikunst, mis oli küll antiteetiline sel ajal Euroopas valitsenud barokkstiilile, oli äärmiselt viljakas ja uuenduslik, andes tõusu paljudele uutele tähtsatele žanritele. Sarnaselt paljude teiste selle perioodi kunstnikega, teiste seas Johannes Vermeeriga, oli Rembrandt samuti aktiivne kunstikoguja ja -müüja.