FANDOM

Red Skelton 1960 rebalance

Red Skelton (1960)

Red Skelton (õieti Richard Bernard Skelton; 18 VII 1913 Vincennes, Indiana – 17 IX 1997 Rancho Mirage, California) oli USA koomik.

Noorena esines ta vodevillides ja tsirkuses. Ta osales aastatel 1937–1971 paljudes raadio ja telesaadetes, juhtides sh telesaadet "The Red Skelton Show". Saade oli esimest korda eetris 30 IX 1951 NBC-s. 1954. aastal läks saade üle CBS-sse, muutudes tunniajaseks. Vaatamata kõrgele reitingule lõpetas CBS 1970. aastal selle näitamise, kuna telekanal soovis noortele suunatumate saadetega meelitada rohkem nooremaid vaatajaid. Kuni 1971. aastani tegi Skelton saadeti edasi NBC-s.

Näitlejadebüüdi tegi ta 1938. aastal filmis "Having Wonderful Time". Sellest alates mängis ta 1940. ja 1950. aastatel korduvalt muusika- ja komöödiafilmides, näiteks "I Dood It" (1943), "Ziegfeldi narrused" ("Ziegfeld Follies"; 1946) ja "Kloun" ("The Clown"; 1953).

Skelton tegeles hobi korras ka klounide joonistamisega. 1964 veenis tema abikaasa Georgia teda joonistusi esitlema Las Vegases, kus Skelton esines. Skelton müüs oma joonistused maha ja teenis sellega aastas 2,5 miljonit dollarit. Skeltoni surma ajal uskus tema kunstikaupmees, et Skelton teenis rohkem raha joonistuste kui oma teletöö eest.

1989 võeti ta Rahvusvahelise Klounide ja 1994 Rahvusliku Raadio Kuulsuste Halli liikmeks. Lisaks on tal kaks tähte Hollywoodi kuulsuste alleel.