FANDOM

Randhani
Emperor.goose.arp.750pix
Kaitsestaatus
Taksonoomia
Riik: Loomad Animalia
Hõimkond: Keelikloomad Chordata
Klass: Linnud Aves
Selts: Hanelised Anseriformes
Sugukond: Partlased Anatidae
Perekond: Hani Anser
Liik: Randhani
Ladinakeelne nimetus
Anser canagicus
(Sevastianov, 1802)
Randhani (Anser canagicus) on partlaste sugukonda hane perekonda kuuluv linnuliik.

Randhanel on toekas sinakashall keha, mis on kaetud mustade ja valgete täppidega. Tema pea ja kukal on valge ja kergelt kollaga tooniga. Erinevalt lumehanest ei ulatud valge ala randhane kaela esiküljele. Randhanele on veel iseloomulikud must lõug ja kõri, valge saba, roosakas musta otsaga nokk ning kollakasoranžikad jalad. Tiivaalused on hallikad. Kuna lind toitub mõõnade ajal tekkivates lompides, mis sisaldavad raudoksiididi, võib täiskasvanud linnu pea suviti võtta punakaspruuni värvundi.

Täiskasvanud isane randhani on 66–71 cm pikk. Emased on isasest vaid mõnevõrra väiksemad. Randhane tiibade siruulatus on umbes 120 cm. Lühikeste tiibade tõttu lendab ta aeglaselt ja peab kasutab kiireid tiivalööke. Isased kaaluvad keskmiselt 2,3 kg, emased 1,9 kg.

Randhani on rändlind. Suvel elab ta Beringi mere ümbruses arktilises ja lähisarktilises kliimas. Tema elupaikadeks on seal magevee lombid, sisemaa järved ja rannikulaguunid. 90% populatsioonist elab Yukoni ja Kuskokwimi jõe deltaalal Alaskas. Talveks rändab randhani lõuna pool asetsevatele Aleuudidele, Alaska poolsaarele ja Kodiaki saarele. Mõnikord võib ta lennata ka Kanadasse ja isegi kuni Californiasse.

ViitedEdit