FANDOM

Rändalbatross
Diomedea exulans - SE Tasmania
Kaitsestaatus
Taksonoomia
Riik: Loomad Animalia
Hõimkond: Keelikloomad Chordata
Klass: Linnud Aves
Selts: Tormilinnulised Procellariiformes
Sugukond: Albatroslased Diomedeidae
Perekond: Albatross Diomedea
Liik: Rändalbatross
Ladinakeelne nimetus
Diomedea exulans
Linnaeus, 1758

Rändalbatross (Diomedea exulans) on tormilinnuliste seltsi albatroslaste sugukonda kuuluv merelind.

Rändalbatross oli esimene albatrossi liik, mida teaduslikult kirjeldati, kui rootsi loodusteadlane Carl von Linné andis talle nimetuse 1758. aastal. Perekonna nimetus Diomedea viitab vanakreeka mütoloogia kangelaele Diomedesele, kelle kaaslastest said linnud. Liigiepiteet exulans tuleneb ladina keelest ja tähendab 'rändav, hulkuv'. Pikka aega arvati atlandi rändalbatross ('D. dabbenena) ja väike-rändalbatross (D. antipodensis) üheks liigiks.

Rändalbatross kuulub kõige suuremate tänapäevaste lennuvõimeliste lindude hulka. Tal suurim tiibade siruulatus kui ühelgi teisel tänapäevasel linnul. Tema tiivaulatus on tavalisetl 2,5–3,5 meetrit. Täiskasvanud lind kaalub keskmiselt 8,5 kg. Keha pikkus on keskmiselt 1,35 meetrit. Lind võib õhus ilma tiibu lehvitamata hõljuda mitu tundi.[1]

Ta on levinud Lõuna-Jäämere piirkonnas. Rändalbatross pesitseb Lõuna-Georgial, Crozet' saartel, Kergueleni saartel, Prints Edwardi saartel ja Macquarie saarel. Kokku on hinnatud umbes 8100 paari ja 26 000 isendit. Linnu arvukus on vähenemas, mistõttu hindab Rahvusvaheline Looduskaitseliit teda ohualtiks liigiks. Nende pesitusala suurus ainult 1900 km².

Ta toitub peamiselt öösiti peajalgsetest, väikestest kaladest ja vähilaadsetest. Rändalbatross võib elada kuni 50-aastaseks.

Viited Edit