FANDOM

Queen 1984 011

Queen esinemas 1984. aastal Frankfurdis

Queen on Inglise rokkansambel, mille asutasid 1970. aastal Londonis kitarrist Brian May, vokalist Freddie Mercury ja trummar Roger Meddows Taylor. Esimese kontserdi andis Queen 27. juunil 1970 Truros.

Queeni helikeel on äratuntav, nende loomingu stiiliulatus on väga lai, hõlmates nii hardroki kui ka ooperielemente. Kuulsad on Queeni live'-etteasted; 1976. aastal Londonis Hyde Parkis toimunud kontserdil käis üle 100 000 inimese.

Ansambli suurima läbimüügiga singel on 1975. aastal välja antud kuueminutiline singel "Bohemian Rhapsody", mis püsis üheksa nädalat Suurbritannia singlite edetabelis esikohal ja oli ansambli kolmandaks esikümnesingliks. Ansambli teised tuntumad lood on "Somebody to Love", "We Will Rock You", "We Are the Champions", "Don't Stop Me Now", "Another One Bites the Dust", "Radio Ga Ga", "I Want to Break Free", "A Kind of Magic", "I Want It All" ja "The Show Must Go On".

Pärast vokalist Freddie Mercury surma 1991. aastal Queen uusi lugusid eriti juurde ei teinud ning 1997. aastal läks ansambel laiali. 2004. aastal tuldi uuesti kokku.