FANDOM

Québeci lahing peeti 1690. aasta oktoobris kolooniate Uus-Prantsusmaa ja Massachusettsi lahe provintsi vahel, mida valitsesid toona vastavalt Prantsusmaa ja Inglismaa kuningriik.

Port Royali vallutamise järgselt Acadias Kuningas Williami sõjas, lootis Uus-Inglismaa oma valdusse võtta Montréali ja Uus-Prantsusmaa pealinna Québeci. Acadia kindlustise kaotus vapustas kanadalasi ning kubernerkindral Louis de Buade de Frontenac käskis alustada viivitamatuid ettevalmistusi linna piiramiseks.

Kui saadikud toimetasid kohale loobumistingimused, kuulutas kubernerkindral kuulsusttoovalt, et tema ainus vastus oleks "minu kahurite suu". Major John Walley juhtis sissetungijate armeed, mis maabus Québeci jõgikonnas Beauportis. Siiski ründas kaldal maakaitseväge pidevalt Kanada sõjavägi kuni nende taganemiseni, kui Sir William Phipsi juhitud ekspeditsiooni laevad olid linna kohalt lastud suurtükkide kuulid peaaegu purustatud.

Mõlemad pooled õppisid lahingust: prantslased parandasid linna kaitset, kui inglased mõistsid, et nad vajavad suurema arvulist suurtükiväge ja paremat Inglismaa poolset toetust linna vallutamiseks.