FANDOM

Argentina adm location map.png
Red pog.png
Puerto Iguazú
Puerto Iguazú asukoht Argentinas
Iguacu Falls Argentine side

Iguaçu joad

Puerto Iguazú on piirilinn Argentinas Misionese provintsis. See asub Argentina, Parguay ja Brasiilia piiri kokkupuutekohas. Brasiiliast eraldab teda Iguaçu jõgi ja Paraguayst Paraná jõgi. Põhjas, teisel pool Iguaçu jõe kallast asub Brasiilia linn Foz do Iguaçu. Loodesse jääb Paraná jõe vastaskaldal paiknev Paraguay linn Ciudad del Este. Mõlemad linnad on Puerto Iguazúst suuremad – üle 200 000 elaniku mõlemas linnas.

Puerto Iguazú elanike arv on 2010. aasta rahvaloenduse järgi 41 062. See on elanike arvult provintsi viies linn.

Avenida Aguirre

Puerto Iguazú üks tähtsamaid puiesteid Avenida Aguirr

Linna lähedal, umbes 20 kilomeetri kaugusel asuvad kuulsad Iguaçu joad, mida ümbritseb Iguazú rahvuspark. Tänu sellele külastab linna palju turiste.

Esimesena külastas seda piirkonda ja Iguaçu jugasid 1542. aastal Hispaania maadeuurija Álvar Núñez Cabeza de Vaca. Piirkonna põlisasukad olid guaraniid.

Praeguse Puerto Iguazú kohale rajati asula alles 19. sajandi viimasel kümnendil. 1901. aastal valmis esimene linna viiv maantee. Alguses kandis linn nime Puerto Aguirre. Puerto Iguazúks nimetati linn 1943. aastal. 1985. aastal avati üle Iguaçu jõe Brasiiliasse viiv Tancredo Nevese sild.

Puerto Iguazús valitseb kuumade suvede ja soojade talvedega niiske lähistroopiline kliima. Keskmine põhutemperatuur suvekuudel detsembris ja jaanuaris on 25 °C ning talvekuudel juunis ja juulis 15 °C. Suvel on õhutemperatuur sageli 30–35 °C. Talvel võib esineda ka miinuskraade. Kõige madalam registreeritud õhutemperatuur on –4,9 °C. Aastane keskmine sademete hulk on 1950 mm. Kõige enam sajab oktoobris (237 mm) ja kõige vähem augustis (95 mm).

Linna teenindab Cataratas del Iguazú rahvusvaheline lennujaam.

Välislingid Edit